Personliga handläggare inom handikappersättning och vårdbidrag i
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter kunder som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Våra kunder är i olika situationer i livet och har olika behov av stöd. Vi vill bidra till att göra deras vardag enklare och tryggare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med personer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller merkostnader. I arbetet bedömer du individens behov av hjälp genom att göra kvalificerade utredningar. När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I arbetet bedömer du det eventuella vårdbehov och merkostnader som föräldern har genom att göra kvalificerade utredningar.
Kontakten med kunden sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
Besök gärna vår webbplats för mer information om handikappersättning och vårdbidrag.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Chef: Petter Karbin, tel.010-119 51 49 eller Jasenka Antonsson, tel. 010-119 60 70 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Annika Rydbäck 010-119 91 08, Saco-S: Mattias Lindgren, tel.010-119 56 41, Seko:
fseko@forsakringskassan.se Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 4 september 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-08-21ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3652233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.