Personliga handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Malmö
2012-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personliga handläggare" (publicerad 2017-01-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Referens: 000794-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
4 Personliga handläggare Funktionshinderområdet
Placering Lokalt Försäkringscenter Malmö
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av förmåner inom funktionshinderområdet. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
De fyra tjänsterna är upplagda utifrån att man inledningsvis är en extraresurs för alla lokala försäkringscenter (LFC) i hela södra Sverige med placering på LFC Malmö. När det blir lediga vakanser inom Skåneregionen; kontoren i Lund, Ystad, Kristianstad, Helsingborg, så blir man omplacerad till något av dessa kontor.
Publiceringsdatum2012-01-04KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap
• är initiativtagande och serviceinriktad
• har gott omdöme och god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner
• är stabil som person
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Gabriella Lidquist tfn 010-118 68 07. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Björn Törnqvist tfn 010-119 56 75. Fackliga kontaktpersoner är för ST Cecilia Ström tfn 010-118 66 62, SACO Lena Nordström tfn 010-118 68 30 och SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 000794-2012 senast den 19 januari. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1121077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.