Personliga handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Skellefteå,
Piteå,
Luleå,
Umeå,
Lycksele eller i
hela Sverige Referens: 069123-2011
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare inom områdena sjukförsäkring och funktionshinderförmåner
Placering Lokalt Försäkringscenter Piteå-Skellefteå, placeringsort Skellefteå
En tillsvidareanställning och ett vikariat
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning i enlighet med lagar och förordningar. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer. Inom funktionshinderförmåner innebär arbetet nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-01-02KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen, gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning;
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete, gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationUnder förutsättning att erforderliga beslut fattas söker vi en tillsvidareanställning samt en tidsbegränsad anställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Astrid Karlsson 010-1116715 För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Stig Lindblom, 010-116 79 63. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Katrin Lidström, 010-1116518, för SACO-S FK Catarina Forsberg, 010 -1116708 och för SEKO Ebrima Dibba, 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 069123-2011 senast den 15 januari 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1118912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.