Personliga assistenter till brukare i centrala Arvika
Arvika Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvika Kommun i Arvika,
Eda eller i
hela Sverige Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss!
Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna.
I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också!
LSS-verksamheten i Arvika kommun söker nu personliga assistenter till en helt ny arbetsgrupp.
Arbetsplatsen finns hos en brukare som bor i utkanten av centrala Arvika.
Publiceringsdatum2024-04-18Dina arbetsuppgifterI arbetet ingår att hjälpa brukaren med grundläggande behov så som personlig hygien, strukturerad träning i olika former under dagen samt medicinsk omvårdnad. Arbetet kräver stor lyhördhet gentemot brukaren samt flexibilitet när det gäller schema då arbetet är förlagt till dag/kväll/helg. Arbetspassen är relativt långa och sträcker sig från morgon till kväll med en längre rast på ca 2 timmar under dagen. Alternativt kan arbetspassen vara dag eller kväll med 5-6 timmars pass. Det är dubbelbemanning större del av arbetspassen.
Att arbeta som personlig assistent innebär att assistera en annan människa med allt vad det innebär. Arbetet är inte nödvändigtvis att förändra, förbättra eller välja åt brukaren. Brukaren ska ges största möjliga utrymme att bestämma själv, över sitt liv. Ibland innebär jobbet bara att finnas till hands, vara beredd och redo att assistera.
KvalifikationerVi söker dig som har omvårdnad-, barn och fritids-, friskvård och hälsa-, personlig assistent utbildning och/eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som personlig assistent och/eller att du har erfarenhet från funktionshinderområdet genom tidigare arbete, uppdrag eller relationer i din närhet.
Du måste ha ett genuint intresse av att vilja arbeta med människor, ett professionellt förhållningssätt, samarbetsförmåga, vara noggrann, ansvarstagande och trivas med att arbeta utifrån brukarens behov och önskemål. Du behöver även vara i god fysisk form då arbetet innebär en del förflyttningar (hjälpmedel finns) och engagemang vid regelbundna träningstillfällen.
Du som söker ska ha hög arbetsmoral, vara pålitlig och gillar att peppa andra i sin träning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du behöver ha vana av att använda digitala verktyg som dator mobil då många kontakter sker via mejl eller mobil samt för att dokumentera och arbeta med genomförandeplaner.
Du får inte vara allergisk mot hund.
AnställningsvillkorTjänsterna är tre till fyra tillsvidareanställningar. Tjänsterna innebär skift och helgarbete.
Vi söker även dig som vill arbeta visstid på timanställning eller dig som vill arbete som sommarvikarie inom personlig assistans och som har bil och körkort. Är du intresserad av timanställning eller sommarvikariat så anger du detta i ditt personliga brev.
Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.
Övrig informationArvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Ersättning månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/53".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Arvika kommun (org.nr 212000-1892)
Arbetsplats Vård och omsorg
Kontakt Ann-Louise Filipsson Andersson
0570-81897 Jobbnummer 8622894
Observera att sista ansökningsdag har passerat.