Personlig handläggare sjukförsäkring till LFC Lycksele
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lycksele,
Norsjö,
Malå,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Lycksele,
Vilhelmina,
Skellefteå,
Arvidsjaur,
Umeå eller i
hela Sverige Referens: 017270-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt försäkringscenter Lycksele
Tre tidsbegränsade anställningar längst t.o.m. 2010-12-31
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, besluta om rätt till ersättning, samt samordna insatser för återgång till arbete. Du har kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2010-03-05KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och / eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad. Du är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Du är flexibel och har lätt för att lära dig nya saker. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Du kan fatta egna beslut utifrån lagtext och vägledningar. Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.
Övrig informationTidsbegränsade anställningar längst t.o.m. 2010-12-31, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Gunilla Pettersson, tfn 010-111 66 21 eller mobil 070-384 24 25. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Karlsson, tfn 010-116 90 37. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK, Sara Andersson, tfn 010-111 66 34 och för SACO-S FK, Lena Johansson, tfn 010-111 54 45 och för SEKO FK Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 017270-2010 senast den 16 mars 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 601140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.