Personlig handläggare inom assistansersättning i Helsingborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
2017-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare inom assistansersättning i Helsingborg" (publicerad 2019-04-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan,
Eslöv eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter kunder som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Våra kunder är i olika situationer i livet och har olika behov av stöd. Vi vill bidra till att göra deras vardag enklare och tryggare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du statstjänsteman med uppdraget att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du möter kunder som på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan behöva hjälp att klara sina grundläggande behov. I ditt arbete bedömer du om kunden har rätt till ersättning för personlig assistans genom att göra kvalificerade utredningar. I dessa ingår även uträkningar av antalet assistanstimmar. Du träffar kunden i personliga möten, oftast vid hembesök. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som kunden kan behöva stöd av till exempel kommunen, personliga ombud samt hälso- och sjukvården.
För mer information om assistansersättning besök gärna vår hemsida.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kund och samverkanspartners
• samarbetar effektivt och stödjer kund och samarbetspartners för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har kunskaper inom LSS
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-02-01Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Cecilia Andersson, tel 010-118 09 28 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karolina Lind tel 010-119 75 60 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, tel 010-119 76 22, Saco-S: Veronica Johansson, tel 010-119 20 99.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 15 februari 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Jobbnummer 3294536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.