Personlig handläggare handikappförmåner LFC Ystad
Försäkringskassan / Ekonomijobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ystad,
Simrishamn,
Trelleborg,
Lund,
Eslöv eller i
hela Sverige Referens: 008088-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare handikappförmåner
Placering lokalt försäkringscenter Ystad
1 tjänst, tillsvidare
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av handikappförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av handikappsförmånen. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2008-02-18KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom handikappområdet och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, särskilt inom myndighet.
Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad. Du är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.
Övrig informationAnställning är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Ulrika Fausö tfn 070-303 37 09. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Gunilla Dahlin-Mattsson tfn 070-261 80 68. Fackliga kontaktpersoner är ST, Claes Petterson tfn 070-300 14 99 eller SACO, Tommy Persson tfn 070-303 37 27.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 008088-2008 senast den 2 mars 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Om du inte har möjlighet att skicka din ansökan elektroniskt kan du skicka den till:
Försäkringskassan, Gemensam Service, 831 84 Östersund.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Anställningstyp/arbetstiderDag
,
Heltid
,
Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-03-02
FöretagFörsäkringskassan
Personalenheten
• -
Mer information på
www.forsakringskassan.se Jobbnummer 132990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.