Personlig handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlskrona
2016-04-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2016-12-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringskassan söker Personlig handläggare med inriktning aktivitetsersättning, till Avdelningen för Funktionsnedsättning
Placering Karlskrona
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten, och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning. När du arbetar som personlig handläggare med inriktning aktivitetsersättning så möter du kunder som är mellan 19 och 30 år och som ansöker om aktivitetsersättning på grund av en funktionsnedsättning eller andra medicinska skäl. I dessa situationer kan kunden ha rätt till aktivitetsersättning. Aktivitetsersättning är ett ekonomiskt stöd som gör det möjligt för kunden att under pågående utredning påbörja rehabilitering som kan leda till arbete och egen försörjning. I arbetet informerar du och vägleder kunden rätt. Du möter kunderna i personliga möten, i telefon, eller på annan plats. Du samarbetar med, och hämtar information från, hälso- och sjukvården, Arbetsförmedlingen och i förekommande fall skolan.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga -är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartners -samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål -agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet -har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt -kan förstå och analysera komplexa frågor -har god kommunikativ förmåga -har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du: -har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet -har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer -har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-04-29Övrig informationTvå tjänster, en tillsvidare och en tidsbegränsad tjänst sex månader med möjlighet till förlängning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Intervjuer planeras till den 23 maj.
Om du har frågor:
Rekryterande chef: Meeri Tikkanen tel 010-118 05 77 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karolina Lind tel 010-119 75 60 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Per-Olof Ståhl, tel 010-118 38 52, Saco-S: Helena Poirier, tel 010-119 62 54.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 15 maj 2016 märkt med diarienummer 026615-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassa
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassa
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2816396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.