Personlig handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2016-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2016-11-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård och möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker Personliga handläggare till Avdelningen för Funktionsnedsättning i Gävle och Bollnäs
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. I arbetet samarbetar du med som kunden kan stöd av, exempelvis personliga ombud, hälso- och sjukvården samt kommun och Arbetsförmedlingen. Vi arbetar teambaserat, med förbättringsarbete och har LEAN som verksamhetsstrategi.
Inom området funktionsnedsättning möter du kunder som kan vara i behov av förmånerna vårdbidrag, handikappersättning eller assistansersättning. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionsnedsatta och anhöriga för att utreda kundens behov.
Just nu söker vi personliga handläggare. Det kommer att bli aktuellt att jobba inom en eller flera av ovanstående inriktningar.
Vi söker dig som har
• akademisk examen med juridisk-, samhällsvetenskaplig- eller beteendevetenskaplig inriktning, eller kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• god kommunikativ förmåga
• mycket god språklig analytisk förmåga vilket innebär att du förstår komplicerade språkliga underlag, och producerar egna dokument av hög kvalitet
• datorvana samt körkort för personbil
Du har följande personliga kompetenser
• stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• lätt för att anpassa dig till ändrade situationer samt är initiativtagande och tar ansvar för helheten
• samarbetar bra med andra, har gott omdöme och arbetar strukturerat, även under press
Det är önskvärt att du har
• arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna vid en myndighet
• god kunskap och förmåga att professionellt möta människor i svåra livssituationer
• erfarenhet av samtals- och intervjumetodik
• kompetens i LEAN-baserat förbättringsarbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-02-25Övrig informationTillsvidaretjänst, heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor angående tjänsten kontakta rekryterande chefer: Agneta Mårtensson 010-111 81 44 eller Göran Herdin 010-115 30 06. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Stefan Dahlberg, 010-116 45 16.
Fackförbundet ST: Åke Höglund 010-111 81 90 alt. Anne Catrine Gemzell 010-111 25 29, Saco-S: Annelie Edvinsson 010-111 67 06, SEKO Johanna Grundström 010-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 11 mars 2016, märkt med diarienummer 012682-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2690529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.