Personlig assistent sökes till kund bosatt i Uppsala/utlandet
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Älvkarleby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Älvkarleby,
Gävle,
Tierp,
Sandviken,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Älvkarleby,
Gävle,
Tierp,
Sandviken,
Östhammar eller i
hela Sverige Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Vi söker nu en personlig assistent med till en av våra kunder som nu bor i Karlstad. Till hösten planerar hon att studera. Studierna kommer antingen att vara förlagda i Uppsala under cirka 3 år eller i utlandet i cirka 5-6 månader. Vi söker därför dig som tycker att det känns lockande med såväl Uppsala som utlandet som arbetsort! Ett krav för anställningen är att du vill och kan vara borta från hemmet under utlandsperioder på ca 6 månader. Inskolning kommer troligen att ske i karlstad.
Kunden är en aktiv tjej på 20 år. Hon sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta som kan uppkomma i vardagen. Intressen är design, kläder, shopping, musik, film, att vara med vänner och att resa.
Vi söker därför dig som är engagerad, lyhörd, initiativrik och full av glatt humör. Vidare har du en god social förmåga och har lätt för att samarbeta både med assistanskollegor, kunden och med kundens familj. Det viktigaste är att det finns ett engagemang från din sida och att du kan se dig själv i denna yrkesroll under minst ett par år. Har du någon form av sköterskeutbildning eller erfarenhet av yrket ses det som meriterande men det viktigaste är dock att personkemin stämmer mellan kunden och dig.
Känner du igen dig och tycker att tjänsten låter intressant så tveka inte att söka!
Körkort: B körkort fordras.
Publiceringsdatum2011-07-06Anställningstyp/arbetstider: 75-100 % av en heltid, varierande dag, kväll, natt och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Arbetstider och omfattning• , - , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 979905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.