Personlig assistent sökes i Karlsborg!
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Karlsborg
2012-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent sökes i Karlsborg!" (publicerad 2012-08-29) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Karlsborg,
Tibro,
Vadstena,
Hjo,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Karlsborg,
Tibro,
Vadstena,
Hjo,
Haninge eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund som är en kvinna bosatt i Karlsborg. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hjälpa henne med det mesta som dyker upp i vardagen. Du blir hennes förlängda armar och ben. Du bör ha erfarenhet av att ha jobbat som personlig assistent och vi ser gärna kvinnliga sökanden. Dock är det viktigaste att personkemin stämmer. Som person bör du vara ansvarstagande, ordningssam och flexibel. Det är även viktigt att du har god fysik då arbetet innebär en del lyft med hjälpmedel.
Det krävs att du är engagerad och att du kan ta initiativ, samtidigt bör du ha full respekt för kundens integritet och en förståelse för att du ibland kommer att hålla dig i bakgrunden. Det är viktigt att vår kund kan lita på dig. Du bör även vara rökfri.
Körkort är ett krav då det annars blir svårt att ta sig till och från jobbet, då det är begränsad kollektivtrafik i området!
Publiceringsdatum2012-01-20Anställningstyp/arbetstider: Varierande dag och kväll. Cirka 37, 6 h/ veckan. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning. Denna anställningen är så länge uppdraget varar'.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFatima Habib, KA,
fatima.habib@humana.seFöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1134195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.