Personlig assistent
Krokoms Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Krokom
2024-12-10
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Ett jobb med plats för omtanke, engagemang och utveckling!
Vi söker en personlig assistent inom stöd och service. Som personlig assistent är du en viktig del i vårt arbete mot kommunens vision - vi gör plats för växtkraft! Vill du vara med?
Är du en engagerad och nyfiken person med ett lågaffektivt förhållningssätt, som söker ett varierat och meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad, då har vi en fin matchning.
Välkommen till oss!
Inom Socialförvaltningen finns Stöd och service (LSS-enheten) som arbetar med kommuninvånare som har behov av extra stöd. Verksamheten arbetar främst utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Verksamheten handlar om att vuxna, barn och ungdomar med funktionsvariation får stöd och service för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Stöd och service består av ungefär 135 medarbetare.
Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med funktionsvariationer och med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den individen.
Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt!
En dag som personlig assistent
Som personlig assistent stödjer du individen i områden som den har svårt att klara själv. Detta gör du med stor respekt för integriteten och självbestämmandet. Du arbetar utifrån ett individuellt inriktat arbetssätt och ger stöd och service utifrån de egna behoven och önskemålen. Arbetstiderna är varierande vardag, helger och storhelger med sovande jour. På arbetsplatsen arbetar man dygn med dispens. I arbetsgrupperna har man ett gott samarbete och möjlighet att själv påverka sitt schema
Målet med insatsen är att möjliggöra så att personen kan leva ett så självständigt och jämlikt liv som möjligt med goda levnadsvillkor, och få en tillvaro med aktiviteter anpassade utifrån sin förmåga.
Att arbeta som personlig assistent innebär att du får ett stort förtroende både från din individ, dina kollegor och din närmaste chef. Dina arbetsuppgifter är allt från planering och organisering, sedvanliga hushållsuppgifter, personlig vård och hygien till att aktivt vara med att skapa det goda medarbetarskapet som vi är stolta över i Krokoms kommun.
Även kognitivt stöd och stöd i socialt samspel är viktigt stöd. Att stödja individen i kommunikation med sin omvärld och till exempel vårdkontakter är en del av arbetet. I arbetsuppgifterna ingår förutom planering av schema att varje månad tidrapportera på månadens första dag. Att föra social journal utifrån IBIC och att gemensamt upprätta genomförandeplaner, att delta på arbetsmiljökartläggning och arbetsplatsträffar, att tillsammans aktivt i arbetsgruppen vara med att utveckla samarbete och arbetsmiljö är också en del av arbetet.
Vi hoppas på att få läsa din ansökan!
Din kompetens
Du har ett pedagogiskt, professionellt förhållningssätt som innefattar bland annat ödmjukhet, tålamod och flexibilitet.
Du är lugn och trygg, har en förmåga att arbeta självständigt, har mycket stor ansvarskänsla, tar egna initiativ och har ett engagemang och en öppenhet för utvecklingsarbete inom arbetsplatsen.
Du är positiv och engagerad i dina arbetsuppgifter och kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
För att framgångsrikt kunna arbeta tillsammans med både den assistansberättigade och kollegor är det viktigt att du är bra på att samarbeta och tycker om att arbeta med människor.
Då brukaren trivs bäst med kvinnliga assistenter så välkomnar vi kvinnliga sökande.
Körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Vikariat på ca 75% från januari 2025 till augusti 2025 med chans till förlängning eller eventuellt tillsvidareanställning efter det.
Vi har en löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Hälsning från din blivande chef
Jag ser fram emot att få träffa vår nästa stjärna och bjuda in i vår gemenskap. Vi arbetar alla med hjärtat på rätt ställe, vi är prestigelösa och samarbetar för att bli vårt bästa "jobb-jag". Har man funderingar kring att eventuellt ta lite pass som timvikarie är man också varmt välkommen att ansöka.
Allt gott!
Elisabeth
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.
Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt Enhetschef
Elisabeth Lenstierna
elisabeth.lenstierna@krokom.se 0640-168 01 Jobbnummer 9053676