Personalspecialist- erfaren och driven rekryterare

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Pensionsmyndigheten har ett tydligt uppdrag som i grunden handlar om att göra pensioner enklare för både pensions¬sparare och pensionärer. Vi har ett gott och ökande förtroende hos pensionssparare och pensionärer. Vi är en ung myndighet som befinner sig i ett omfattande och spännande förändringsarbete i och med fortsatta automatiseringar och ett ökat fokus på att stärka pensionärers och pensionssparares ställning på pensionsområdet. Detta kommer att medföra förändrade roller och förändrade arbetssätt för medarbetarna.

Vill du vara med och bidra till att säkerställa Pensionsmyndighetens kompetensförsörjning? Personalenheten består av en personalchef och 11 medarbetare. Du kommer att ingå i en dynamisk grupp med engagerade och kompetenta kollegor som arbetar med strategiskt och operativt stöd till ledning och personalansvariga chefer.

I din roll som rekryterare kommer du att arbeta mot verksamhetens mål genom att vara ett konsultativt och framförallt ett operativt stöd till våra chefer i hela rekryteringsprocessen. Du kommer att arbeta med rekryteringar från ax till limpa dvs. med allt ifrån kravprofiler till referenstagning. I dina arbetsuppgifter ingår att bidra i arbetet med att förvalta och utveckla rekryteringsprocessen samt att arbeta med employer branding. Du kommer även att samordna och leverera rekryteringsstatistik och prognoser till myndighetens ledning. Andra arbetsuppgifter är att självständigt och tillsammans med kollegor utveckla och administrera rutiner och processer inom personalområdet såsom exempelvis anställningsrutinen.

Publiceringsdatum
2015-04-28

Erfarenhet och utbildning
Du har akademisk examen och är företrädesvis personalvetare.
Du har minst tre års erfarenhet av att genomföra komptensbaserade rekryteringar och har arbetat med hela rekryteringsprocessen internt på en personalfunktion. Du är van att rekrytera i stora volymer och har ett konsultativt förhållningssätt i ditt arbete. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med employer branding, administration i rekryteringsverktyg samt har arbetat med utveckling och administration av rutiner och processer inom personalområdet. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med rekryteringsstatistik, mätetal och/eller har erfarenhet av testverktyg.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, stabil och självgående. Det är också viktigt att du är kundorienterad och van att hantera många olika intressenters behov på ett professionellt sätt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt. Vidare har du lätt för att samarbeta och bidrar genom att dela med dig av din erfarenhet och kompetens. Du har även helhetssyn vilket innebär att du ser saker i ett längre perspektiv och agerar utifrån verksamhetens bästa.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) kommer att genomföras innan anställning.
Resor kan förekomma

För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta personalchef Tove Livered,
tel. 010-454 22 60 eller personalspecialist Francisca Gac tel. 010-454 23 26.
Fackliga representanter: Emma Collin SACO, tel. 010-454 23 11 och Helena Blomkvist (ST), tel. 010-454 28 53.

Välkommen med din ansökan!

Din ansökan vill vi ha senast den 2015-05-08

Ange diarienummer PSL 2015-62 i din ansökan.

Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-08
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2015-62
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2268371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: