Personalplanerare till lokalpolisområde Kalmar

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Kalmar, Nybro, Oskarshamn, Karlskrona, Ronneby eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en strukturerad och flexibel planerare till lokalpolisområde Kalmar. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

I polisområde Kalmar Kronoberg ingår Kalmar län och Kronobergs län. Geografiskt är detta region Syds största polisområde och det är också ett av de största i landet. Polisområdet är indelat i fem lokalpolisområden - Västervik, Kalmar, Nybro, Växjö och Ljungby. Vid polisområdet finns även en utredningssektion, en sektion för utredningsjour och ett polisområdeskansli.

Lokalpolisområde Kalmar består av Borgholm, Kalmar och Mörbylånga kommuner. I Kalmar kommun bor det ca 70 000 invånare. På lokalpolisområdet finns medarbetare för stöd/service, utrednings- och brottsförebyggande-/ingripandeverksamhet, trafikpolisverksamhet, polishundverksamhet samt kommunpolis.


Publiceringsdatum
2021-02-19

Arbetsuppgifter
I uppdraget som planerare kommer du i huvudsak att arbeta med operativ arbetstidsplanering av sektionens personalresurser, som bedrivs genom treskriftstjänstgöring mot fastställda verksamhetsbehov med fokus på ett effektivt resursanvändande, men även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• Säkerställa att våra kollektivavtal ASA/Polis efterföljs.
• Ta ut övertid och förskjuta personal
• Bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• Bereda semesterplan
• Bemanna personal till utbildningar
• Administrativ hantering av t.ex. läkarintyg
• Arbeta i Polisens administrativa system, främst COPS och Palasso samt arbeta i Excel.
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso
• Vara ett stöd för chefer och medarbetare i personaladministrativa frågor.
• Arbetstidsförläggningsfrågor, teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid t.ex. deltid
• Hantera övriga arbetsuppgifter inom sektionen.

Du samverkar med andra planerare inom polisområdet och har även kontakt med Polisens administrativa center (PAC). Du kommer också att ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen.



Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst ett till två års erfarenhet av personaladministration, personalplanering
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• Erfarenhet av dator som dagligt arbetsverktyg
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA/Polis), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m fl.
• Erfarenhet av arbete i planerings- och lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av arbete i personaladministrativa systemen COPS, Palasso och Agresso.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom statlig eller offentlig verksamhet

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmåga till helhetssyn och förstår hur olika delar av verksamheten är integrerade med varandra. Du är strukturerad och ordningsam samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då din vardag kommer vara föränderlig. Rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner, vilket ställer höga krav på din förmåga att samarbeta. Du trivs bra med att jobba i grupp, men är även trygg i att arbeta självständigt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT

Anställningsform: Tillsvidareanställning som administratör.
Arbetsort: Kalmar
Arbetstid: Dagtid med flextid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Planerare, Stöd/Service 2, LPO Kalmar

Så ansöker du
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Om du har skyddad identitet eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult, Anne-Lie
Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se, 010-56 20127.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C49192/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Jobbnummer
5584860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: