Personalplanerare
Sandvikens kommun, Servicekontoret / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Servicekontoret i Sandviken Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Servicekontoret svarar för intern service till kommunens olika verksamheter i form av städservice, verksamhetsvaktmästare, kostservice, transportservice och kommunens bilpool.
Publiceringsdatum2016-05-24ArbetsuppgifterServicekontoret söker en personalplanerare som är noggrann, administrativ, kommunikativ och lösningsorienterad med förmågan att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter.
Som planerare samarbetar du med och stöttar enhetschefer och personal. Din roll innefattar allehanda rekryterings- och personaladministrativa uppgifter. Fokus kommer att vara tillsättning av korttidsfrånvaro samt längre planerade ledigheter vid enheterna. Du kommer då att arbeta med rekryteringsverktyget Time Care Pool samt tidrapporterings- och personalsystem.
Personalplaneraren ansvarar för hela rekryteringsprocessen av timvikarier samt är delaktig vid rekrytering av tillsvidareanställningar. Övriga arbetsuppgifter är utbildning till vikarier, samordna praktikplatser, delaktig i rehabfrågor, kontaktperson mot HR kontoret mm.
KvalifikationerVi ser att du som söker har eftergymnasial utbildning inom HR eller har erfarenhet av arbete inom HR som arbetsgivaren finner tillräcklig. God kännedom om arbetsrätt (framför allt kopplat till arbetstids- och arbetsmiljölagen) är viktigt för uppdraget. Du har dokumenterad erfarenhet inom yrkesområdet och känner dig trygg i din yrkesroll.
Om du har kompetens/erfarenhet inom kök och städ är det meriterande.
Du ska kunna arbeta ansvarsfullt med de uppdrag som gäller för varje unikt vikariebehov. Att föra en tydlig och rak kommunikation samt beordring av personal ingår i arbetsuppgiften.
Som person är du ambitiös, noggrann, har hög energinivå, är självständig och positiv. Du har ett trevligt bemötande samt god dator- och telefonvana. Din förmåga att planera och prioritera är viktig då du kommer att ha flera arbetsuppgifter pågående samtidigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Augusti 2016.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-07
Ange följande referens när du ansöker: 74-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Eriksson, Servicechef 026-24 12 17
Tony Hildingsson 026-24 11 90
Facklig kontaktCamilla Fagerlund, Vision 026-24 14 29
Tarja Lindberg, Kommunal 026-24 13 90
FöretagSandvikens kommun, Servicekontoret
AdressSandvikens kommun, Servicekontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 2863728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.