Personalhandläggare vikariat

Exportkreditnämnden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Som personalhandläggare arbetar du självständigt med att driva, utveckla, samordna och handlägga personalfrågor. Du hanterar ett brett spann av olika frågor exempelvis rekrytering, anställnings- och avtalsfrågor, kompetensförsörjning, frisk- och hälsovård och arbetsmiljöfrågor.

Du är kontaktperson gentemot Statens Servicecenter som sköter administrationen av våra löner, en del av arbetet innebär därför att samordna löneunderlag inför löneberedning för ca 150 medarbetare. Under hösten kommer vi att byta personalsystem och du kommer få en viktig roll i implementeringen av det nya systemet både vad avser rutiner och utbildning av medarbetare.

Du administrerar och är kontaktperson för vårt rekryteringsverktyg, förmånsportal och företagssida på Linkedin. Du samordnar och administrera utbildningsinsatser samt uppdaterar vårt intranät vad avser personalinformation. Vissa inköpsfrågor samt mer allmänna administrativa uppgifter ingår också i arbetet.
Kompetensprofil:
Som person är du utåtriktad och trivs med att ha många kontakter. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på flexibilitet och du är van med att arbeta självständigt med hög integritet. Du är noggrann, prestigelös och är en bra administratör. Ditt engagemang, din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta är viktiga egenskaper för oss. Du är bra på att prioritera, har ett systemintresse, tycker om siffor och trivs med att arbetar med olika arbetsuppgifter.

Du bör ha PA-utbildning på högskolenivå eller annan jämförbar utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom den statliga sektorn. Det är en stor fördel om du har en grundläggande förståelse för lönehantering.

Övrig information:
Tjänsten är ett vikariat under drygt ett år och vi ser gärna att du kan börja din anställning senast i augusti. Vill du veta mer tala med Gun Lidholm, personalchef 08-7880058 eller Josefin Ekman, personalspecialist 08-7880124.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 2018-07-01 - 2019-08-31

Publiceringsdatum
2018-04-04

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2018-246
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gun Lidholm gun.lidholm@ekn.se 08-788 00 58
Josefin Ekman josefin.ekman@ekn.se 08-788 01 24

Företag
Exportkreditnämnden

Adress
Exportkreditnämnden
Box 3064
10361 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 36

Jobbnummer
4060068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exportkreditnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exportkreditnämnden: