Personalhandläggare

Södertörns högskola / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge, Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande. De som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Här korsbefruktas verklighet och vetenskap.

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kvalificerad rådgivning i personalfrågor och som stimuleras av att vara en del av en verksamhet som utvecklas och förändras.

Du kommer att arbeta vid högskolans personalavdelning som idag består av 12 medarbetare. Personalavdelningens uppdrag är att driva och utveckla kompetensförsörjningen vid högskolan. Avdelningen arbetar huvudsakligen inom fyra verksamhetsområden - arbetsgivarutveckling, lön & villkor, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Vi arbetar konsultativt, strategiskt och operativt.

Arbetsuppgifter
Du arbetar konsultativt med chefsstöd och chefsutveckling samt ger kvalificerad rådgivning inom en mängd områden, till exempel arbetsrätt, anställningsvillkor, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, förhandlingar och kompetensutveckling. Du arbetar även operativt med vissa typer av rekryteringsärenden.

Du kommer att ha ett särskilt områdesansvar inom arbetsrätt, vilket innebär att omvärldsbevaka, hålla utbildningar och hjälpa till med att utveckla högskolans avtal, rutiner och hantering av arbetsrättsliga ärenden.

Dessutom kommer du att medverka i högskolegemensamma projekt och utbildningsinsatser inom avdelningens ansvarsområden, administrera och utveckla högskolegemensamma system samt arbeta med andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter.

Önskvärd kompetens

• Akademisk examen som personalvetare eller motsvarande kompetens
• Dokumenterat goda kunskaper och erfarenheter av arbetsrättslig rådgivning och rekryteringsarbete
• Dokumenterad flerårig erfarenhet av kvalificerat brett personalarbete
• Dokumenterad administrativ skicklighet

Som person är du driven och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta självständigt och leverera resultat samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra människor.
Du har ett stort engagemang och en vilja att vara med och utveckla
verksamheten samt är en god skribent som kan uttrycka dig väl både på svenska och engelska. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningen
Anställningen som personalhandläggare är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse. Högskolan tillämpar 6 månaders provanställning.
Sista dagen för ansökan är 2016-12-20.

Kontaktpersoner
Tomas Rothstein, biträdande personalchef
08-608 41 88

Ann-Charlotte Jensen, personalchef
08-608 40 47

Välkommen med din ansökan.

För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'Ansökan via arbetsgivarens webbplats'

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-19

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertörns Högskola

Adress
Södertörns Högskola
Alfred Nobels Allé 7
14189 Huddinge

Kontorsadress
Alfred Nobels Allé 7

Jobbnummer
3219622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertörns högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertörns högskola: