Personalhandläggare

Södertörns högskola / Administratörsjobb / Huddinge
2014-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalhandläggare" (publicerad 2016-12-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 840 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Personalavdelningens uppdrag är att driva och utveckla kompetensförsörjningen vid
högskolan. I vårt område ingår bl.a. organisations- och kompetensutveckling, lönebildning,
samverkan med arbetstagarorganisationerna, lönehantering inklusive pensioner, arbetsmiljö,
mångfald och rekrytering. Vi arbetar operativt, strategiskt och konsultativt.
Avdelningen består idag av tretton medarbetare.

Nu söker vi dig som har ett stort intresse för kvalificerad rådgivning i personalfrågor och som
stimuleras av att vara en del av en verksamhet som utvecklas och förändras.
Vill du vara med och bidra till denna utveckling vid Södertörns högskola?

Publiceringsdatum
2014-09-16

Dina arbetsuppgifter
Som personalhandläggare ger du vägledning och stöd till cheferna på högskolan i olika
personalfrågor, till exempel arbetsrätt, anställningsvillkor, rekrytering, arbetsmiljö,
rehabilitering, förhandlingar och kompetensutveckling. Du kommer att driva och medverka i
högskolegemensamma projekt och utbildningsinsatser inom avdelningens ansvarsområden,
administrera och utveckla högskolegemensamma system samt arbeta med andra på
avdelningen förekommande arbetsuppgifter.

Önskvärd kompetens

• Akademisk examen som personalvetare eller motsvarande kompetens

• Dokumenterat goda kunskaper och erfarenheter av arbetsrättslig rådgivning och
rekryteringsarbete

• Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat brett, operativt och strategiskt
personalarbete

• Dokumenterad administrativ skicklighet

Som person är du ansvarstagande, engagerad och har en förmåga att driva frågor och arbeta
självständigt. Du har ett konsultativt förhållningssätt och har lätt för att samarbeta med
andra människor. Du har ett stort engagemang och en vilja att vara med och utveckla
verksamheten samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, främst på svenska
men även på engelska. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i relevanta IT-verktyg.

Anställningen
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse. Högskolan tillämpar 6
månaders provanställning. Sista dagen för ansökan är 2014-10-07.

Kontakt
Tomas Rothstein, biträdande personalchef
tomas.rothstein@sh.se
08-608 41 88
Ann-Charlotte Jensen, personalchef
ann-charlotte.jensen@sh.se
08-608 40 47

Välkommen med din ansökan.

För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesätning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertörns högskola

Adress
Södertörns högskola
Södertörns högskola 14189 Huddinge
14189 .

Kontorsadress
Södertörns högskola 14189 Huddinge

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1999011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertörns högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertörns högskola: