Personalassistent
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten i Kristianstad Omsorgsförvaltningen ,Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård.
Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT.
Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Inom Stöd- och serviceenheten finns olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning och daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 15 teamområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykiska funktionsnedsättning samt korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn. Sedan mars -07 finns även teamområdena för personlig assistans inom Stöd- och serviceenheten.
Vi söker nu en kvalificerad personalassistent till Stöd- och serviceenheten. Inom Stöd- och serviceenhetens administration finns ytterligare fem medarbetare inom olika yrkesområden.
Publiceringsdatum2010-03-17Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta i Stöd- och serviceenheten med administration av personal och schemafrågor samt annat administrativt arbete som förekommer inom enheten.
I arbetet ingår mycket kontakter med medarbetare och mellan
förvaltningar men även en del externa kontakter. Andra viktiga
arbetsuppgifter är arkivhantering och allmänna kontors göremål, vara kontaktperson för enhetens praktikplatser samt att ge stöd och service till våra teamchefer och personalsekreterare.
KvalifikationerVi söker dig med administrativ utbildning samt erfarenhet av arbete i kommunens personalsystem, HEROMA. Vi förutsätter att du har god kunskap om gällande avtal och lagstiftningen som rör personal och lön.
Då ekonomi och personalfrågor ofta hänger tätt samman vill vi att du har god förståelse för det ekonomiska flödet och ett gott sinne för både detaljer och helhet.
Du måste vara flexibel då arbetet är omväxlande och teamet får
hjälpas åt att lösa eventuella hinder på vägen. Vi vill att du är
noggrann, ansvarsfull och ödmjuk i såväl arbete som mänskliga kontakter.
Då tyngden på arbetet varierar över månadens gång vill vi också att du är stresstålig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För mer information, ta kontakt med
Bo Lang, Enhetschef
Telefon: 044-135726
E-postadress:
bo.lang@kristianstad.seChristian Hegbart, Personalsekreterare
Telefon: 044-135851
E-postadress:
christian.hegbart@kristianstad.seFör facklig information, ta kontakt med
Åke Naimhed, SKTF
Telefon: 044-136338
Pia Hallkvist, SKAF
Telefon: 044-134880
Skicka din ansökan till
Kristianstads kommun
Omsorgsförvaltningen/Handikappenheten
Christian Hegbart
291 80 KRISTIANSTAD
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast enl Övetrenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-09
Märk ansökan med referens nr: 56/10.
FöretagOmsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
AdressOmsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
29180 KRISTIANSTAD
KontorsadressÖ Kaserngatan 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 609381
Observera att sista ansökningsdag har passerat.