Personaladministratör till välkänt läroverk
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
2017-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personaladministratör till välkänt läroverk" (publicerad 2020-03-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en personaladministratör för uppdrag hos vår kund, ett välkänt läroverk som bedriver både forskning och utbildning inom olika områden. Här erbjuds du en internationell arbetsmiljö på kontoret som finns beläget centralt i Stockholm.
Som personaladministratör får du möjlighet att arbeta med en bred variation av arbetsuppgifter genom att arbeta personaladministrativt mot främst institutionens doktorander men även övrig personal i vissa frågor. Rollen innebär arbetsuppgifter så som att:
• Skriva anställningsbeslut, registrera och uppdatera anställningsuppgifter
• Bevaka anställningar som snart upphör
• Registrera och bevaka sjukdom, semester, föräldraledighet och reseräkningar i personalsystemet
• Hantera reseräkningar, utlägg och övriga ersättningar så som friskvård och sjukvård
• Hantera arbetsgivarintyg och inkomstförfrågningar
• Sköta försäkringsadministration, skriva försäkringskort och intyg till skadeanmälan
• Göra hotell- och resebokningar
• Agera support till kollegor vid frågor rörande personalsystemet och frågor rörande personaladministration
Vid behov rycker du även in och hjälper till med övriga administrativa uppgifter som kan dyka upp på kontoret.
Vi tror att du som lockas av det här uppdraget har tidigare erfarenhet av personaladministrativt arbete och är en person som får saker gjorda. Du vill gärna lära dig nya saker och har en förmåga att se nya lösningar på problem som uppstår. Som person är du serviceinriktad och trivs i en roll där du blir ett viktigt stöd för dina kollegor, samt är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt. Ditt arbetssätt karaktäriserad av noggrannhet, struktur och en förmåga att organisera ditt arbete efter prioritet.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-06-20Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Minst ett (1) års erfarenhet av personaladministrativt arbete
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom HR eller personaladministration
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter på högskola eller universitet
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2017-12-31. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du tidigare erfarenhet av personal administrativt arbete och vill fortsätta utvecklas inom området? Lockas du av en internationell och kunskapsrik arbetsmiljö? Är du serviceinriktad och duktig på att arbeta strukturerat och noggrant? Då kan det här vara ett uppdrag för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15535EH i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-20
Ange följande referens när du ansöker: 15535EH
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3567324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.