Personaladministratör sökes
Adecco, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Stenungsund,
Trollhättan eller i
hela Sverige Adecco söker en administratör/HR-administratör
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på
www.adecco.seNu söker vi dig som vill arbeta både med administrativa uppgifter och personalfrågor
Publiceringsdatum2010-04-30Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta hos ett av våra kundföretag i Göteborg med uppgifter inom två områden, HR och administration.
Förekommande arbetsuppgifter inom HR-området är arbete med personaladministration, introduktion av nyanställda, avgångssamtal, arbete med sjukskrivningar och rehab. Vidare kommer du att arbeta med annonsering och vara delaktig i rekryteringsprocesser. Du är även med och anordnar konferenser, fester, arbetsmarknadsdagar och liknande.
Förekommande administrativa uppgifter är exempelvis att uppdatera intranätet, posthantering samt hantering och kontering av leverantörsfakturor. Du är lokalansvarig och sköter relevanta kontakter med fastighetsägare etc. Du kommer att arbeta i ett flertal olika datasystem.
ErfarenheterVi söker dig som har erfarenhet från liknande uppgifter. Du har god vana av arbete med rekrytering och från enklare HR-uppgifter samt är intresserad av ekonomiska frågor. Du har god datavana och har lätt för att sätta dig in i nya system.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är serviceminded och som har lätt för att lära dig nya saker. Du är flexibel och van att prioritera. I ditt arbete är du självgående och proaktiv; du tar gärna tag i saker och söker själv upp den information som behövs. Du har även lätt för att föra vidare information till andra. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämlighet.
Fakta om anställningen
Uppdraget är på heltid med start under v 25 eller v 26 och med varaktighet ca ett år. Arbetstid är 8-17 och viss semesterledighet kan ordnas under juli månad. Som konsult hos Adecco blir du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Jakob Kejerud på telefon 031 725 45 58
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Helena Åhs på telefon 031 725 45 38.
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagAdecco, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco, Office & HR, Göteborg
Götgatan 11
41110 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 640802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.