People & Culture Business Partner till Skruf Snus
The Place AB / Administratörsjobb / Stockholm
2022-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "People & Culture Business Partner till Skruf Snus" (publicerad 2022-08-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Nu har du chansen att knipa en nyckelroll som People & Culture Business Partner på Skruf Snus där du välkomnas till ett familjärt gäng med ungt sinne och en härlig sammanhållning.
Publiceringsdatum2022-08-19Om tjänstenSom People & Culture Business Partner på Skruf Snus kommer du att driva det operativa och strategiska HR arbetet på Skruf i Sverige. Skruf är en platt organisation med högt i tak och ägs av den stora internationella koncernen Imperial Brands, med säte i Storbritannien. I din roll kommer du att samarbeta med kollegorna på HR i Norge och Finland och rapporterar gör du till Patrik, som är nordiskt HR ansvarig och precis som dig utgår från kontoret i Stockholm (centralt i City). På kontoret möts du av ett kompetent och engagerat team som brinner för sitt arbete, bolag och produkt.
Det här är en heltidstjänst och direktrekrytering till Skruf Snus där The Place ansvarar för rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med startdatum så snart som möjligt.
ArbetsuppgifterRollen som People & Culture Business Partner är bred och du kommer bland annat att ansvara för följande:
* Rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor
* Arbetsrätt - Facklig samverkan och förhandling
* Driva kompetensutveckling och kulturfrågor
* Implementera och uppdatera relevanta HR-policies, manualer och rutiner
* Lönerevision och lönekartläggning, fleet management samt kontaktperson mot outsourcad payroll
* Hantera rekryteringar tillsammans med rekryterande chef och rekryteringsbolag
* Samordna onboarding och offboarding
* Hälsoarbete och medarbetarundersökningar i syfte att driva engagemang
* Utveckla och ansvara för "HR året" med alla aktiviteter som genomförs under året
* HR-administration, rapportering och statistik
* Stötta chefer och medarbetare
BakgrundDå du som People & Culture Business Partner jobbar både operativt och strategiskt med stort ansvar ser vi det som viktigt att du har bred och god erfarenhet av olika delar inom HR så som exempelvis arbetsrätt, organisationsutveckling, kompetensutveckling, kulturfrågor, arbetsmiljö- och rehabiliteringsärenden, lön, rekrytering, on- och offboarding, coaching och HR administration.
För att passa och lyckas i rollen ser vi gärna att du även har följande bakgrund:
* Gedigen och mångårig erfarenhet av kvalificerat arbete på en HR-avdelning
* Relevant akademisk bakgrund
* Vana vid att arbeta med rapportering
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
* God systemvana och ett + om du är bekant med tex Net Expence, Cozone Employee, Workday eller MyALD
* Goda kunskaper i Excel ser vi också som en fördel
Dina personliga egenskaper
För denna roll är det inte bara din bakgrund och arbetslivserfarenhet som är relevant, vi värderar även dina personliga egenskaper högt. För att trivas i rollen ser vi att du är en positiv och strukturerad person som har förmågan att prioritera rätt i ditt arbete och se till så att deadlines följs. Vidare bygger du förtroendefulla relationer med alla delar av organisationen tack vare ditt tydliga, trygga och professionella sätt att agera på, samtidigt som du är avslappnad och har nära till skratt. För Skruf är det viktigt att man känner sig som hemma på jobbet - Hoppas att detta även är något som du uppskattar.
Passar beskrivningen in på dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker i mitten på augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Skruf Snus AB
Skruf Snus AB grundades 2002. Sen starten har företaget vuxit för varje år. Idag är Skruf Snus AB Sveriges näst största snusföretag med en omsättning på ca 1,5 miljarder kronor och med ca 300 anställda. Företaget är i en spännande och expansiv fas där vi växer både i Sverige och på den globala marknaden. Nya produkter lanseras kontinuerligt under våra fyra varumärken Skruf, Knox, ZONE X och Smålands Brukssnus. Vi är ett gäng med mycket energi, driv och engagemang vilket är anledningen till att Skruf Snus AB fortsätter att utvecklas. Huvudkontoret ligger i centrala Stockholm men vi har distriktssäljare som täcker från Ystad i syd till Haparanda i norr. All produktion sker i vår fabrik i småländska Sävsjö. Sedan 2008 ägs Skruf Snus AB av Imperial Brands som är en global koncern med fäste i Storbritannien. Skruf tar väl hand om sina medarbetare, och lägger stort fokus på en god arbetsmiljö så att du känner dig som hemma även på jobbet.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Nyckelord: People & Culture Business Partner, P&C BP, HR Business Partner, HRBP, HR Generalist, HR Specialist, HR Advisor
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Place AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The Place AB (org.nr 556340-2758),
https://theplace.se Kontakt Rekryteringskonsult
Maria Blom
mablo@theplace.se Jobbnummer 6900686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.