Pensionsmyndigheten söker controller
Pensionsmyndigheten Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Stockholm i Stockholm,
Söderhamn,
Halmstad eller i
hela Sverige Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen. Varje år informerar vi drygt sex miljoner personer om deras pension och betalar ut pension till 1,8 miljoner pensionärer. Vi är cirka 1 000 medarbetare, finns på åtta orter runt om i landet och är representerade på över 100 servicekontor.
Vi söker en controller som ska ge stöd till två av våra staber. Personalstaben som består av åtta medarbetare ger operativt och strategiskt stöd i HR-frågor till myndighetens chefer samt köper löneadministrativa tjänster från extern leverantör.
Verksamhetsstödsstaben som består av tio medarbetare ansvarar för myndighetens stödverksamhet inom områdena inköp, arkiv- och dokumenthantering (inkl. registratur) och lokalförsörjning samt köper internservicetjänster från extern leverantör.
Vi arbetar i moderna och attraktiva lokaler på Södermalm i Stockholm.
Publiceringsdatum2010-12-13Dina arbetsuppgifterSom controller på Pensionsmyndigheten bistår du dina chefer med planering och uppföljning av verksamhetsmål och aktiviteter samt budget. Du medverkar också i arbetet med intern styrning och kontroll samt riskanalyser.
Du kommer även att vara ansvarig för uppföljning av de tjänster vi köper från extern leverantör. Andra uppgifter som kan bli aktuella är att ta fram och följa upp personalekonomiska nyckeltal samt myndighetens kostnader för inköp av varor och tjänster.
Du representerar staberna i samband med relevanta möten- och informationstillfällen och fungerar naturligtvis också som bollplank och diskussionspartner till stabscheferna. Du rapporterar till chef för personalstaben. Som controller samarbetar du med ledningsstaben, vilka har huvudansvaret för verksamhetsuppföljning på myndighetsnivå.
Erfarenhet och utbildningVi vill att du är akademiker med examen inom ekonomiområdet, gärna civilekonom. Du har arbetat med verksamhets- och budgetuppföljning ett antal år.
Dina egenskaperDu är drivande, strukturerad och har ett gott ordningssinne. Arbetet ställer stora krav på målmedvetenhet, vilja att uppnå resultat och känsla för kvalitet. Det är viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är placerad i säkerhetsklass vilket medför att säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att utföras.
Välkommen med din ansökan
Du ansöker denna tjänst enbart via vår hemsida
http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html . Din ansökan vill vi ha senast ha den 14 januari 2011.
Ange diarienummer: PSL 2010-182
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duDu söker tjänsten enbart via vår hemsida: Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-182
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnita Wallgren, Chef för personalstaben, 010-454 22 60
Mia Björk, Chef för verksamhetsstödsstaben, 010-454 22 35
Facklig kontaktJonas Aronsson, 010- 454 2349
Elisabeth Fredriksson, 010-454 35 34
FöretagPensionsmyndigheten Stockholm
AdressPensionsmyndigheten Stockholm
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Stockholm
Jobbnummer 799719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.