Pema People söker Operativ Inköpare

Pema People AB / Kontorsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pema People AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Operativ Inköpare

Uppdraget som operativ Inköpare innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram.
Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Ansvarsbeskrivning:

* Hantering av inköpsbeställningar och fakturor.
* Leveransbevakning.
* Driva och leda Leverantörsmöten:
* Leverantörsutveckling.
* Materialplanering.
* Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer:
* Processutveckling.

Publiceringsdatum
2017-11-28

Kvalifikationer
* 2-5 års erfarenhet.
* Vi söker dig som Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
* Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.
* Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik.

Vi söker dig som är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.

Önskat startdatum för tjänsten är 2017-12-04

"Du blir del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Kunden erbjuder goda karriärmöjligheter i en internationell miljö med spännande utmaningar. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar ny kunskap och hjälper till med att hitta svar på världens svåraste frågor. Kundens verksamhet har en fantastisk bredd. Därför finns det också möjligheter att inte bara byta jobb, utan till och med bransch, inom dess verksamhet.

Hos kund finns en uttalad och väl etablerad policy för mångfald på arbetsplatsen.
De erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på våra utmaningar."

För mer information om tjänsten (2980) besvaras frågor via mejl. Mejladress: martin.ohr@pemapeople.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Period 2017-12-15 -- 2018-06-30 med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Löneläge 38-43.000

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Öhr

Företag
Pema People AB

Adress
Pema People AB
Ektorpsgatan 6
60337 Norrköping

Kontorsadress
Ektorpsgatan 6

Jobbnummer
3825324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pema People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pema People AB: