Passhandläggare

Söderorts polismästardistrikt / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderorts polismästardistrikt i Stockholm

Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 7200 anställda. Polismyndigheten består av åtta polismästardistrikt, fem avdelningar och länspolismästarens tre stabsenheter. Söderorts polismästardistrikt omfattar Stockholms stads södra förorter med en befolkning på drygt 300.000 invånare, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet att utnyttja resurser och arbetsmetoder på bästa sätt. I Söderorts polismästardistrikt arbetar ca 720 anställda. Distriktet består av en distriktskriminal, en kriminalunderrättelsesektion, en administrativ enhet samt en ordningsenhet under vilken en trafiksektion samt tre närpolisområden lyder; Skärholmen, Globen och Farsta.

Vi söker nu passhandläggare till Globens pass- och receptionsverksamhet.

Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid distriktets receptioner och passexpeditioner ska få god service. Vill du arbeta med detta mål som dina ledord ska du söka funktion som passhandläggare.

Publiceringsdatum
2014-06-23

Dina arbetsuppgifter
I passexpeditionen sker arbetet i direktkontakt med besökare, vilka uppsöker polisen för att skaffa pass eller nationellt ID-kort. I januari 2014 infördes tidsbokning för att ansöka om pass. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ta emot passansökningar och ansökningar om nationellt ID-kort vid en receptionsdisk. Du ska även besvara inkommande telefonsamtal angående pass och ID-kort samt utföra passhinderutredningar. Vid behov ska du även vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter.

Kravprofil för detta jobb
Du ska
• ha gymnasiekompetens
• ha ett genuint intresse för att ge en god service till kunder/allmänhet vid fysiska möten och har minst ett års dokumenterad erfarenhet av detta
• ha mycket god kommunikativ förmåga vilket innefattar bra kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift
• ha goda kunskaper i engelska
• ha datorvana
• ha mycket god samarbetsförmåga
• vara flexibel
• vara uthållig och ha förmåga att kunna höja arbetstempot då arbetsbelastningen periodvis är hög
• ha ett professionellt förhållningssätt och en positiv och öppen attityd
• vara noggrann och ha hög integritet
• tycka om och ha möjlighet att arbeta såväl dagtid som kvällar och helger

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet
• ytterligare språkkunskaper i utomnordiska språk

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare med provanställning på sex månader. Intervjuer kan komma att ske i augusti. Tillträde sker i september.

Arbetsplatserna ligger på Arenavägen 63 vid Globen.
Arbetstiden är schemalagd då passexpeditionen har öppet såväl dag- som kvällstid, för närvarande ingen helgtjänstgöring.

Övrig information
Polismyndigheten vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Funktionen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning sker därför i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Funktionen kräver svenskt medborgarskap.

Intyg och betyg bifogas inte till ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Med anledning av arkivbestämmelser sparas ansökningar i två år och återsänds endast på särskild begäran.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. Genom att skicka din ansökan till oss så samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Vill du veta mer om funktionen är du välkommen att kontakta:
Lennart Paulsson, närpolischef 010-56 421 71
Jeffrey Seguis, gruppchef 0703-20 42 74

Fackliga kontaktpersoner är:
Ann Jonsson för ST, tfn 072-566 11 83
Lotta Hyltenfeldt för Seko, tfn 010 56 379 35
Lotta Jagefjord för Saco, tfn 076-135 468 9

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-25
Din ansökan med CV och personligt brev, märkt med diarienummer 713-A266.592/2014 passhandläggare skickas via e-post till platsansokan.stockholm@polisen.se (eller via brev till Polismyndigheten i Stockholms län, CR Registrator, 106 75 Stockholm.)
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.stockholm@polisen.se

Företag
Söderorts polismästardistrikt

Adress
Söderorts polismästardistrikt
12177 JOHANNESHOV

Kontorsadress
Arenavägen 63

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
1917739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderorts polismästardistrikt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderorts polismästardistrikt: