Parkförvaltare / Landskapsingenjör (föräldravikariat)
Burlövs kommun, Tekniska avdelningen / Arkitektjobb / Burlöv
2025-02-21
Visa alla arkitektjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Tekniska avdelningen i Burlöv Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Hos Tekniska Avdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen jobbar vi för att förbättra medborgarnas vardag genom drift och underhåll av grönområden, lekplatser, trafikanläggningar, vägar & gator, kommunala fastigheter samt projekt kopplat till detta. Vi som gör detta är 10 tjänstepersoner: avdelningschef, förvaltare, ingenjörer, projektledare, samordnare, driftchef samt 6 tekniker och 6 trygghetsvärdar. Som parkförvaltare kommer du att ha avdelningschefen som närmsta chef, och vi sitter i Medborgarhuset i Arlöv.
Här möter du en grupp kollegor med en välkomnande, hjälpsam och vänskaplig stämning med mycket skratt! Vi bryr oss om varandra och har också en stark känsla för vårt uppdrag och tar det på stort allvar, eftersom det är viktigt för kommunens medborgare.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald, och ser därför gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter till tjänsten. Välkommen med din ansökan till detta vikariat under ett år!
Publiceringsdatum2025-02-21ArbetsuppgifterI rollen som parkförvaltare är du administrativ tjänsteperson, men praktiska uppgifter ute i kommunen är också en naturlig del av arbetet. Kommunens drift & underhåll utförs av vår driftentreprenör PEAB, och parkförvaltaren är beställare gentemot entreprenören.
Huvuduppdraget är drift och underhåll av park & grönytor på både allmän plats och kommunala fastigheters utemiljö. Du arbetar tätt med oss kollegor, i synnerhet gatuförvaltare och samordnare, som du gemensamt hanterar driftentreprenaden ihop med.
Arbetsuppgifterna består till exempel av:
• Planering, viss utredning och beställning av drift och underhållsarbeten.
• Daglig kontakt med driftentreprenören.
• Uppföljning av drift & underhållsarbeten och besiktningar.
• Uppföljning av driftavtalet och ekonomisk uppföljning.
• Träd- och naturvård inklusive mindre utredningar.
• Ajourhålla skötselkartor och skötselplaner.
• Dagliga samtal med medborgare över telefon, e-post och i ärendesystem.
• Projektleda mindre projekt och granska underlag i investeringsprojekt.
• Förbereda ärenden för beslut i politisk nämnd.
• Kommunikation med externa parter.
• Hantering koloniområden och odlingslotter.
• Fakturagranskning och kontering.
KvalifikationerDina tre viktigaste egenskaper är att du är engagerad - alltså tar ansvar och visar glädje i att uppfylla vårt uppdrag i kommunen, att du är strukturerad - planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt att du är kommunikativt skicklig har lätt för samarbete och god kontakt med både externa parter, kollegor i övriga förvaltningar och våra medborgare. Vidare gäller det att du har en förmåga att leda dig själv, alltså att du hittar vad som behöver göras och tar eget initiativ till att göra det. Vi kollegor hjälper hela tiden varandra, men du måste äga ditt uppdrag.
Eftersom en del av driftarbetet bygger på felanmälningar och medborgarsynpunkter så blir det mycket kommunikation med medborgare. Där behöver du kunna ha en balansgång mellan att både vara tillmötesgående och bestämd. Vi söker inte en övermänniska som klarar alla situationer perfekt, men du behöver vara trygg i dig själv och bekväm med att ta sådana samtal. Förstå utmaningarna med det och ha förmåga att både få människor att känna sig sedda, och dra tydliga gränser.
Liknande gäller gentemot våra entreprenörer - samarbetsinriktat men också med bestämdhet i hur de som utförare ska leverera till kommunen som beställare.
För alla oss i verksamheten är det viktigt att vi som lagkamrater kommunicerar öppet och ärligt med varandra, och anstränger oss för att samarbeta i stället för att hålla på våra respektive positioner. Det innebär att se till helheten av uppdraget och ibland släppa en egen uppgift för att hjälpa en kollega. Vi har alla olika bakgrunder, åldrar, erfarenheter och styrkor, och kraften uppstår när vi samarbetar. Det är också helt okej att göra fel - det viktiga är att du anstränger dig för att göra ditt bästa och lär dig av dina misstag, så att du utvecklas i din yrkesroll och att vi som förvaltning ständigt förbättrar oss.
Dator, läsplatta och smart telefon är verktyg vi använder, därför behöver du ha IT-vana och ha lätt för att lära dig system som behövs i arbetet.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till
www.burlov.se. Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C237529".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Burlövs kommun, Tekniska avdelningen
Kontakt Teknisk Chef
Linus Arbin Borsiin
linus.arbinborsiin@burlov.se 040-625 63 69 Jobbnummer 9181511