Pågen söker Lönechef

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Malmö, Staffanstorp, Vellinge, Lund, Svedala eller i hela Sverige

Om Pågen AB

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som du hittar i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontoret ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, och omsättningen är 4 miljarder SEK. Mer information hittar du här.

Din roll som lönechef

Som lönechef på Pågen ansvarar du för att arbetsleda och utveckla löneavdelningen samt säkerställa att 2000 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande avtal och lagstiftning. Tillsammans med teamet supporterar ni organisationen i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Du ansvarar även för pensioner och hantering av pensionsrelaterade frågor samt förbättringar inom området. Du ansvarar för fem medarbetare och tjänsten är placerad på Pågens huvudkontor i Malmö.

Du har ansvar för att kompetensutveckla och involvera teamet i olika projekt gällande lön och vi ser även att du vågar ta initiativ i ditt arbete för att driva digitalisering och utveckling av löneprocesser framåt gentemot övriga avdelningar. I rollen som lönechef har du kontinuerlig kontakt med ledare och medarbetare internt men även externt med leverantörer av system/pensionslösningar/försäkringar. Den här rollen är för dig som vill ha ett ansvarsfullt jobb i en platt organisation som präglas av högt tempo, engagemang och arbetsglädje.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Fullständiga lönekörningar och hantering av reseräkningar samt övriga ersättningar
Försäkringar inom personalområdet (ex sjukförsäkringar, arbetsskadeförsäkringar)
Boksluts-, budget- och prognosarbete inom löneområdet
Förvaltnings- och systemansvar för lönesystem
Personaldokument/anställningsavtal
Ansvar för löneavdelningens delar av lönerevisionsprocessen och säkerställa hela den praktiska processen kring implementering av lönerevisionen för medarbetarna och cheferna tillsammans med HR
Ansvara för ersättningar och förmåner både vad gäller förändringar och implementeringar
Säkerställa support till organisationen i samband med MBL-förhandlingar avseende löner och ersättningsfrågor
Sammanhållande gällande övriga länders lönehantering och uppsättning

Vem söker vi?

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete och goda kunskaper om pensioner, lagar och avtal. Meriterande är om du har en relevant eftergymnasial utbildning. Du har ett par års ledarskapserfarenhet inom området och du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har arbetat med hela löneprocessen från ax till limpa och har vana av både kollektiv-och tjänstemannalöner. Ett plus är om du har erfarenhet av systembyte, vilket ligger i närtid hos Pågen. Meriterande är även om du har jobbat i Agda, HR+ samt Excel.



För att trivas hos oss tror vi att du är positiv och resultatorienterad, har hög ambitionsnivå och vill utvecklas tillsammans med gruppen. Du är initiativtagande, handlingskraftig, prestigelös och kan identifiera utvecklingsområden. Du drivs av att hitta lösningar på problem och trivs i en verksamhet som ständigt förändras. Som person är du kommunikativ, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att arbeta i team. Hos oss känner man en stolthet i att ta fram löner och att man bidrar till verksamheten.

Vårt erbjudande

På Pågen erbjuder vi dig en arbetskultur som genomsyras av att ta ansvar, viljan att utvecklas samt att värna om sina medarbetare. Vår tro på att vara handlingskraftiga, modiga och prestigelösa är en drivande faktor i vår långsiktiga vision, att finnas kvar lika länge som vi har funnits, i över 140 år. Denna tro är vad som kopplar oss samman och stärker vår förmåga att ta ägandeskap i vårt arbete. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten.

Ansökan

För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wiseprofessionals21386".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
Wise Professionals

Jobbnummer
7651697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: