PA-Konsult Omgående tillträde
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Bemannia är ett svenskägt och komplett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen. Ledningen för Bemannia har över 25 års erfarenhet och har mycket välutbildade och kompetenta medarbetare. Bemannia rekryterar och hyr ut personal inom affärsområdena Kontor, Ekonomi, IT, Fastighet, Lager & Industri. Bemannia finns i trivsamma lokaler på Sveavägen i centrala Stockholm.
Vår kund i city söker en PA-konsult för ett tidsbegränsat uppdrag med placering på deras personalsektion. Personalsektionen arbetar brett inom hela HR-området med bland annat rekrytering, strategisk kompetensförsörjning, jämställdhet och mångfaldsfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, lönebildning och coachning till chefer i arbetsrättsliga frågor.
I rollen som PA-konsult kommer du huvudsakligen att arbeta med följande:
• Rekrytering enligt kontorets gällande rekryteringsrutin med upprättande av kravprofiler, utannonsering av tjänster i offentliga jobb och delta på intervjuer tillsammans med chefer och fackliga representanter.
• Uppdatera befintlig kompetensförsörjningsplan och utarbeta konkreta strategier för kunskapsöverföring.
• Arbeta med kontorets kommande omställningsarbete och delta vid fackliga förhandlingar.
• Delta i arbetet med att utforma nya lönekriterier och samordna den årliga löneöversynen.
• Ge stöd i lag och avtalstolkning inom det arbetsrättsliga området till chefer och medarbetare.
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom PA-området med inriktning arbetspsykologi och med erfarenhet av rekrytering och kompetensförsörjning.
För uppdraget krävs datorvana med mycket goda kunskaper i Microsoft office-paketet( word, excel, power-point) samt det svenska språket i såväl tal som skrift. Du ha goda kunskaper i att hantera olika rekryteringsverktyg såsom Offentliga jobb och erfarenhet av att samarbeta med chefer för att ge dem förutsättningar att lyckas i sina ledarroller.
Vidare har du en god organisatorisk förmåga och kan lätt ta dig an en variationsrik arbetsplats i ständig förändring Detta ställer stora krav på din förmåga att prioritera, ta egna iniativ, vara flexibel och serviceinriktad. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta och kommunicera samt driva och avsluta personalärenden.
Om du är en positiv och prestigelös person med mycket humor kommer du att passa väl in i denna arbetsgrupp
Uppdraget sträcker sig from 2010-01-11 tom 2010-06-30. Uppdraget omfattar totalt 32 timmar/ vecka fördelat på Tis-Fre mellan kl 08.00-17.00. Introduktion för detta uppdrag startar omgående.
Publiceringsdatum2009-12-09Arbetstider och omfattningDeltid 75%
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 2507
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCarina Bergkvist
FöretagBemannia Kontor AB
AdressBemannia Kontor AB
Sveavägen 155
11346 Stockholm
Jobbnummer 550186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.