Överfömyndarhandläggare
Nacka kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nacka
2013-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Överfömyndarhandläggare" (publicerad 2014-10-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige I Nacka bor drygt 94 300 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.Överförmyndarenheten är en kommunal myndighet som utövar tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns verksamhet. Detta görs i syfte att förhindra att personer, som inte själva kan ta tillvara sin rätt, ska drabbas av rättsförluster. Det kan avse underåriga eller personer som på grund av hög ålder, sjukdom, psykisk störning eller andra funktionshinder inte kan bevaka sin rätt, sörja för sin person eller förvalta sin egendom. Vi är en mindre enhet på 5 personer. Vi finns i Nacka stadshus i nya fräscha lokaler.
Publiceringsdatum2013-12-18Dina arbetsuppgifterÖverförmyndarenheten behöver extra förstärkning till den årliga granskningen av ställföreträdares årsräkningar.
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att granska gode mäns, förvaltares och förmyndares verksamhet.
KvalifikationerVi vill att du har utbildning inom juridik eller ekonomi på högskolenivå. Kunskaper inom familjerätt och privatekonomi är meriterande. Området är komplext varför den vi söker måste ha arbetslivserfarenhet, gärna i någon form av granskningsarbete. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning allra helst från överförmyndarverksamhet eller annan myndighet är meriterande.
Verksamheten är lagstyrd och arbetet sker till stor del självständigt i dialog med överförmyndaren, som har ett övergripande ansvar för området. Handläggningen innefattar myndighetsutövning mot enskild och ibland komplicerade frågor vilket kräver att du har förmåga att sätta dig in den enskildes situation och har gott omdöme samt integritet. Du måste ha bra administrativ förmåga och ordningssinne samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och ha god analytisk förmåga är en förutsättning för arbetet. Vi sätter även stort värde på att du har lätt att samarbeta med dina kollegor och kontakter utåt såsom ställföreträdare och huvudmän.
Anställningen
Tillträde 1 februari eller enligt överenskommelse.
Visstidsanställning 1 februari - 31 maj 2013
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön
Arbetstid: Dagtid
Förmåner: Vi erbjuder friskvårdstimme och friskvårdspeng, subventionerat SL-kort, möjlighet till flextid och tillgång till gym.
Upplysningar
Ann-Charlotte Oetterli, Enhetschef
Telefon: 08-718 92 14
Mobil: 0704319214
E-postadress:
ann-charlotte.oetterli@nacka.seFackliga företrädare
Vanessa Johansson, Jusek
Telefon: 08-718 78 83
Mobil: 0704317883
E-postadress:
vanessa.johansson@nacka.seSå ansöker duVi tar inte emot ansökningar via mail eller brev utan hänvisar till vår hemsida.
Vi undanber oss vänligen kontakter från annonsförsäljare.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 12
13181 Nacka
Jobbnummer 1732197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.