Östersundshem rekryterar Verksamhetsutvecklare

Bergs kommun / Ekonomijobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Östersund, Härjedalen, Berg eller i hela Sverige

Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med närmare 3800 lägenheter och 420 lokaler/förråd. Vi bygger för framtidens Östersund, och hela 1650 nya hem kan uppföras fram till år 2025. Ett flertal nya områden börjar redan ta form och ett spännande byggår väntar runt hörnet. Vi kommer att bygga med olika upplåtelseformer, däribland samhällsviktiga hyresrätter, samt bostads- och äganderätter. Vi har byggbar mark i centrala Östersund, i lägen som saknar motstycke i många andra svenska städer. Mer info: http://www.ostersundshem.se/

Östersundshem är ett spännande företag där det just nu sker väldigt mycket, främst inom nyproduktion men även inom hållbarhet och integration.

Verket - banbrytande verksamhet med fokus på inkludering och entreprenörskap!

Östersundshem utvecklar världen - vill du hänga på?

2017 bestämde sig Östersundshem för att hyra den gamla biografen Saga i Östersund, centralt belägen på Prästgatan. Här ska det nu startas en banbrytande verksamhet under namnet Verket! Till den verksamheten söker vi nu en modig person - med människan i fokus.

Verket ska bli den nya och självklara mötesplatsen i Östersund. Hit ska människor vallfärda för att umgås, äta god mat eller besöka/driva någon av verksamheterna på plats. Verket ska genomsyras av starka värderingar kring inkludering och entreprenörskap.
Än så länge innefattar Verket samarbeten med bl a Östersundshems egna integrationssatsning Innanförskapsakademin, restaurang Jazzköket och lokala utbildningsanordnare. För att nå vår vision behövs många fler verksamheter, aktörer och aktiviteter. Vi behöver skapa en plattform som olika entreprenörer kan verka i och där människor trivs och växer.

Publiceringsdatum
2017-11-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som kan ansvara för att denna vision blir verklighet.
Verksamhetsutvecklaren kommer att konceptutveckla, planera och marknadsföra Verket, även arbetsleda anställda och praktikanter. I tjänsten ingår allt från verksamhetsplanering, konceptutveckling, budget/resultatansvar, marknadsföring, personal- & handledaransvar samt att ombesörja den löpande driften av lokalen och verksamheten. Utöver detta har verksamhetsutvecklaren en viktig uppgift i att bygga nya och långvariga relationer med en bredd av företag som på olika sätt kan involveras i Verket.

Verksamhetsutvecklaren kommer att ha kontinuerlig kontakt och ett nära samarbete med Innanförskapsakademins praktikprogram och företagarskola samt kommer vara en del av Hållbarhetssektionen och rapportera till hållbarhetschefen.

Vem är du?

Vi tänker oss att du är en social entreprenör ända ut i fingerspetsarna. Du ser det som en positiv utmaning att fylla en lokal med verksamhet i världsklass. Du har stark integritet och skinn på näsan. Du har värderingarna på rätt plats och drivs av att se människor växa. Du är mästare på att bygga relationer och att samverka. Du räds inte nya utmaningar utan trivs som bäst i en fri roll, där du får möjlighet att bryta ny mark.

Du har gärna utbildning på högre nivå inom pedagogik, socialt arbete eller liknande. Eller så har du studerat något helt annat men brinner för socialt entreprenörskap och tycker att människan i fokus är viktigt i en verksamhet.

Du har tidigare erfarenhet från t ex socialt företagande, projektledning med budget/ekonomiansvar, marknadsföring och försäljning samt har haft en arbetsledande befattning, gärna inom servicebranschen. Har du drivit eget företag och/eller arbetat med entreprenörskap så är detta meriterande. Du har lätt för att kommunicera på engelska, gärna något fler språk. Kulturkompetens är meriterande.

Du brinner för att utveckla andra och har förmågan att motivera och entusiasmera medarbetare och deltagare. Du är orädd och prestigelös och ser inga som helst problem med att ta hand om diverse uppgifter, stora som små, som dyker upp i driften av Verket. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Körkort behövs i tjänsten

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se, jobb-.id-nr 33968. Där registrera du dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt svenska Cv inkl personligt brev. Sök gärna så snart som möjligt, dock senast den 13 dec. Då vi jobbar med löpande urval kan vi komma att intervjua före sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Experis, 070 - 377 20 63 eller via

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 33968
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist annbeg@se.experis.com 070-3772063

Företag
Bergs kommun

Adress
Bergs kommun
83135
83135 2380

Kontorsadress
Storgatan Östersund

Jobbnummer
3810538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: