Orkla Care söker Key Account Manager

Inhouse AB / Säljarjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Järfälla, Österåker eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Orkla Care är en ledande leverantör av kosttillskott, hälsoprodukter, personliga hygienprodukter, sårvårdsprodukter och tvättmedel i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Family Fresh, Bliw, Nutrilett, Möllers, Maxim, LdB, Salvequick och Jordan. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek.

Orkla Care AB ägs till 100% av Orkla ASA, och är ett nytt företag efter sammanslagningen av Cederroth AB och Orkla Health AB per 1 januari 2016.

För närvarande sitter Orkla Care i Infra City i Upplands Väsby, men kommer under hösten 2016 flytta kontoret till nyrenoverade och moderna lokaler centralt i Solna Business Park.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Som Key Account Manager ansvarar man för Orkla Cares totala utveckling och framgång hos kunden. Att nå de uppsatta målen för kunden på årsbasis likväl som uppsatta mål på både strategisk och långsiktig nivå. Varje dag lever vi efter Orklas värderingar som är modig, trovärdig och inspirerande.

I rollen som Key Account Manager arbetar du proaktivt gentemot kund och den interna organisationen. Du är med och etablerar och driver Orkla Care som en strategisk partner till kund samtidigt som du driver och utvecklar relationen och samarbetet. Som Key Account Manager har du ansvar för alla insatser hos kund vilket innefattar att planera gemensamma aktiviteter på bästa sätt. Vidare följer du upp kampanjplan och ROI. I rollen kommer du ansvara för att:

• Att optimal distribution per varumärke och artikel uppnås.
• Färdigställa och leverera enligt kundplan.
• Att försäljningsmål och lönsamhet uppnås enligt fastställd plan.
• Förbereda upprätta och genomföra årsplaner/kategoriarbeten/andra insatser i samråd med Customer Director.
• Uppdatera interna uppföljningsmallar och ansvara för den egna omkostnadsbudgeten.

Din profil / Your profile

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område samt ett par års erfarenhet som Key Account Manager inom Dagligvaruhandeln. Du är en god förhandlare med hög affärsmässighet och har förståelse för helheten i affären. Du är skicklig inom presentationsteknik. Vidare tror vi att du har erfarenhet av avtalsskrivning, budgetansvar, har goda kunskaper i Microsoft Office och kan kommunicera effektivt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi tror att du har ett högt driv, är snabb i tanken och mycket resultatorienterad. Du är initiativrik, nyfiken och analytisk med en förmåga att också tänka strategiskt. Vidare är du mogen med god självinsikt, kostnadsmedveten och kan hantera siffror. Som person är du också stresstålig, proaktiv och du har en naturlig pondus.

Du välkomnas till en modern arbetsplats med en stimulerande arbetsmiljö, korta beslutsvägar och engagerade chefer och medarbetare. Här blir du en del av ett glatt gäng med bra sammanhållning, stor drivkraft och som brinner för sitt arbete.

Övrigt / Other

Intervjuer kommer ske löpande men vi ser gärna din ansökan innan 14 augusti. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se .

Välkommen med din ansökan!

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-07-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1655
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Tamsen kajsa.tamsen@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 10, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2945572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: