Orderhanterare/kundservicemedarbetare med ett tekniskt intresse!

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Mersen Nordic AB söker nu en serviceinriktad orderhanterare som vill utvecklas mot en teknisk roll inom ett eget ansvarsområde. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan i dag!

Om kunden:
För vår kund Mersen Nordic AB söker vi nu en orderhanterare/kundservicemedarbetare. Mersen Nordic AB är en global expert inom elektriska specialiteter samt grafitbaserat material som designar innovativa lösningar utifrån sina kunders behov att optimera sin tillverkningsprocess. Kunderna tillhör områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processande industrier. I Sverige startades Mersen Nordic 1939, varifrån de bland annat säljer produkter som grafitkomponenter för mekaniska- och termiska applikationer, industriborstar samt säkringar till industrier.

Om jobbet:
Mersen Nordic AB är ett företag med kontor i Akalla där det i dag arbetar ett tjugo-tal personer där du i rollen som orderhanterare/kundservicemedarbetare kommer att ingå i ett team på fyra medarbetare, varav en teamledare. Inom teamet är sedan samtliga indelade mot specifika ansvarsområden där du i aktuell tjänst kommer att ansvara över produktsegmentet elborstar mot kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I dina arbetsuppgifter kommer du bland annat att ta emot förfrågningar från kunder, skapa offerter, hantera fakturafrågor och reklamationer. Du kommer även att ta emot order, främst via mail, samt följa leveranser. Utöver detta kommer du även att tyda ritningar av produkter inom ditt segment med mål att utvecklas inom området och med tiden även framställa egna ritningar. Förutom den dagliga kundkontakten har du även en kontinuerlig dialog med leverantörer, främst i Frankrike och Tyskland, samt ett nära samarbete med utesäljarna på Mersen Nordic AB.

Möjligheter:
Nu har du som har ett tekniskt intresse möjlighet att utvecklas inom området, detta i en administrativ och serviceinriktad roll. Du kommer in på ett internationellt företag som säljer innovativa produkter till en bred marknad. Du kommer att tillhöra ett team med en öppen och härlig stämning där samarbete är en viktig faktor.

Krav:
För aktuell tjänst kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående, nyfiken samt har ett intresse för teknik. Du är en serviceinriktad person som trivs i en sådan roll samt har ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter. Som lägst har du en gymnasieexamen, gärna eftergymnasial utbildning inom teknik och det är starkt meriterande med tidigare erfarenhet inom order, kundservice eller motsvarande. Då Mersen Nordic AB är ett internationellt företag så behärskar du, förutom svenska, även engelska i både tal och skrift på god nivå. Du har grundläggande kunskaper i Office-paketet och det är meriterande med tidigare erfarenhet från att ha arbetat i något affärssystem.

Arbetstider, tillträde och omfattning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid. Tjänsten kommer att tillsättas omgående med hänsyn till din tillgänglighet och beräknas pågå i minst ett år med möjligheter till förlängning eller överrekrytering av Mersen Nordic AB.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på tele 08-684 25 234 eller rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 1 år med möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2016-12-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3198369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: