Orderhandläggare

Montico HR Partner AB / Inköpar- och marknadsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige

Montico HR Partner AB

Publiceringsdatum
2012-05-28

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Orderhandläggare till en av våra kunder i Hässleholm
Arbetsuppgifterna sträcker sig över orderhantering för både Eftermarknad och Nyförsäljning.

Inom området Eftermarknad (service, reservdelar och ombyggnader) jobbar orderhandläggaren med både offerter, inköp, orderbevakning och leveranser. Inom detta område finns också orderhandläggarens chef och även en kollega.

Inom området Nyförsäljning arbetar orderhandläggaren med inköp av komponenter till tillverkningen av nya maskiner, och bistår då tätt ihop med företagets inköpsansvarig.
Arbetet är därför varierande och fördelningen mellan de olika momenten växlar hela tiden. Kontaktytorna både inom och utanför företaget är stort då kunderna finns över hela världen och det finns ett stort nät av leverantörer.

Profil
Dina personliga egenskaper
• Nyfiken person som gillar att lära sig nya saker.
• Serviceinriktad med god förståelse för både interna och externa kunders behov
• Trivs med att ha många bollar i luften, stresstålig med god planeringsförmåga
• Duktig på att skapa och förvalta goda relationer med kollegor då tjänsten har stor kontaktyta inom företaget och med dess återförsäljare världen över.

Erfarenheter
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet
• Ska gärna ha arbetat med tekniska produkter och/eller ha ett tekniskt intresse, gärna inom verkstadsindustrin
• Ska gärna ha arbetat med försäljning eller inköp business-to-business
• Vana av självständiga arbetsuppgifter, med rum för eget driv och planering av arbetet
• Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande men inget krav

Utbildning och andra krav
• Minst gymnasienivå, gärna teknisk inriktning
• Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• Utbildning i någon form inom ett eller flera av områdena inköp, försäljning och spedition är meriterande

Tjänsten börjar som en uthyrning under en föräldraledighet med goda möjligheter till anställning hos kunden. Tjänsten är på heltid.

Vårt företag
Monticokoncernen erbjuder tjänster inom personal- och kompetensförsörjning såsom bemanning, rekrytering, HR-konsultation, strategisk kompetensförsörjning, utbildning, jobbcoachning samt omställningsarbete. Vår expansiva koncern har idag cirka 800 anställda och omsätter cirka 400 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Tranås och övriga kontor finns i Borås, Eksjö, Gislaved, Halmstad, Helsingborg, Hässleholm, Jönköping, Karlskrona, Karlstad, Ljungby, Lund, Malmö, Mjölby, Norrköping, Nässjö, Oskarshamn, Vetlanda, Värnamo och Växjö.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Sista ansökningsdatum är den 17 juni, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 1022
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Svensson, 0721-72 91 03

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
BOX 416
57325 Tranås

Jobbnummer
1256566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: