Orderadministratör till kund i nacka!

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige

Är du en erfaren orderadministratör som trivs med att arbeta mot internationella kunder? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2018-08-31

Om tjänsten
Tjänsten som orderadministratör är hos vår kund Consilium där du kommer tillhöra avdelningen kundsupport. Consilium arbetar med att utveckla och marknadsföra produkter och system för säkerhet, miljö och navigation. Som orderadministratör kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av att ta emot och registrera nya inkommande ordrar i företagets affärssystem Visma och Lime. Då de flesta av beställningarna kommer från företagets utlandskunder kommer du att ha många internationella kontakter. Du som trivs med att arbeta administrativ kombinerat med kundkontakt kommer att trivas hos vår kund!

I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantering av inkommande beställningsförfrågningar
• Registrering av ordrar i operativsystem
• Utfärdande av orderbekräftelser och leveransdokument
• Övervakning av levererade produkter och orderstocken
• Hålla kunden uppdaterad kring leverans
• Säkerhetsställa kvalitetssäkring av företag avseende leveranssäkerhet
• Bedömning av eventuell kreditrisk baserad på tidigare obetalda leveranser med respektive kund
• Fakturahantering av produkt och fraktkostnader.

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av likande arbetsuppgifter, god datorvana och lätt att lära dig nya datorsystem. Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift. Då kunden arbetar i Visma och Lime är det meriterande om du har erfarenhet av systemen.

Vidare ser vi att du har en förmåga att hålla många bollar i luften, arbeta snabbt och effektivt. Du räds inte för att fråga om det är något du inte förstår. Är du dessutom nyfiken, glad och positiv har du alla förutsättningar för att lyckas i rollen!

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av likande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av internationella transporter
• God datorvana
• Goda kunskaper Microsoft Officepaketen
• Talar och skriver flytande engelska och svenska
• Förmåga att hålla många bollar i luften

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Linnéa Nyström via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Orderadministratör, ordrar, administratör, transport, koordinator, Adecco, Nacka, Consilium, Visma, Lime, kundtjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-29
Ange följande referens när du ansöker: ref-27366
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnéa Nyström

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4322357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: