Orderadministratör till Infurn Contract
Andara / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till Infurn Contract" (publicerad 2018-11-05) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en serviceinriktad och stilmedveten orderadministratör som vill lite mer och som vill ha ett omväxlande arbete på Infurn Contract.
Infurn Contract AB grundades 1978 och har en unik B2B försäljning av möbler till det offentliga rummet. Bolaget har ambitionen att vara bland de bästa i sin kategori. Att producera möbler av hög kvalitet med en stark identitet samt bedriva agenturverksamhet har ända sedan starten varit bolagets signum.
Bolagets kunder är de mest kända arkitektkontoren och inredningsföretagen samt projektansvariga hos slutkunderna, exempelvis stora hotellkedjor.
Infurn Contract har kontor/showroom på Östermalm nära Karlaplan i Stockholm.
Publiceringsdatum2018-10-15Dina arbetsuppgifterI rollen som orderadministratör kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom order och logistik. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram priser från leverantörer för att kunna framställa offerter på möbler till arkitekter och inredningsföretag.
Du ska skapa order till kunder och lägga korrekta beställningar till leverantörerna i Italien och Spanien. Vidare ingår att övervaka beställningar av möbler och tyger till projekt och att arbeta med deadlines och leveranser av möbler till öppningar av till exempel hotell.
Du kommer att ha tät kontakt med såväl kunder som arkitekter och leverantörer, både via telefon och e-post. Infurn Contract 's showroom besöks av professionella aktörer i inredningsbranschen och man tar emot kunder som kommer för att titta på möbler som kan passa i deras projekt. Du kommer att sitta tillsammans med kollegor som arbetar med samma saker men i olika projekt. Du kommer att ha flera projekt och arbetsuppgifter pågående samtidigt.
KvalifikationerDu ska ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom order och logistik och omgående kunna tillföra något i din nya tjänst. Du har mycket god förståelse för sälj-, order- och leveransflöden. Det är mycket viktigt att du snabbt kan sätta dig in i rollen och leverera goda resultat. Du bör därför ha erfarenhet av orderläggning och logistik i Visma Administration 2000 eller liknande system.
Du trivs med att arbeta som spindel i nätet i en bred och varierad roll där du hanterar kundens beställning från "ax till limpa". Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal och en positiv känsla för att bemöta kunder. Har du arbetat med liknande uppgifter i ett designföretag tidigare eller är van att jobba i projekt är det ett plus.
• Goda kunskaper i Visma 2000 eller liknande affärssystem
• Goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint)
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Dina personliga egenskaperDu är strukturerad och ordning och reda är en självklarhet. Du är stresstålig och bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Ett krav är att du är en utpräglad "doer" och det är viktigt att du är driven, intresserad och lättlärd.
För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som kunderna har. Med fördel har du även ett intresse för design och stil samt tycker om att fördjupa dig i den produkt du arbetar med. Du trivs i ett mindre bolag där alla hjälps åt.
Mer om tjänsten
• Tillsättning: snarast möjligt
• Omfattning: heltid
• Placering: Östermalm, Stockholm
• Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunderna önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter så önskar
Andara bemanning ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4402136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.