Orderadministratör med ekonomiintresse till Sängjätten på deltid

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Sängjätten grundades av Rickard Cederquist och Jonas Wallberg, två kollegor i sängbranschen som under ett besök i USA fått inspiration till en idé om att sängar kunde säljas på ett annat sätt än i traditionella möbelaffärer. De skapade ett koncept och startade Sängjätten, Sveriges första specialbutik för sängar på Backaplan i Göteborg 1992.

Sängjättenkoncernen bestå r nu av 25 butiker och är en av Sveriges ledande leverantörer inom sängar och sovrum på den svenska marknaden.

Publiceringsdatum
2017-02-08

Dina arbetsuppgifter
Sängjätten söker nu en orderadministratör på 75 % till deras kontor beläget i fräscha lokaler i Gårda. Du kommer ha en bred roll där du kommer hantera vissa ekonomirelaterade uppgifter så som fakturering och betalningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta löpande administration så som att ta emot och lägga in ordrar, artikelhantering, beställningar samt framtagning av plocklistor. I rollen kommer du ha kontakt med leverantörer och våra butiker. Du arbetar nära två kollegor och du kommer ha mycket eget ansvar. Rapportering sker till ekonomichefen.

Vem är du?

Vi söker dig som är gymnasieekonom och/eller är utbildad inom logistik. Du har några års erfarenhet av liknande arbete inom orderhantering och du har viss erfarenhet av ekonomirelaterat arbete. Vidare har du goda kunskaper i MS Office-paketet och har du erfarenhet av Hogia är detta meriterande.

Du tycker om att arbeta brett och självständigt och trivs med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi. Som person är det viktigt att du är kommunikativ då en del av din roll kommer att bestå av att ha daglig kommunikation med kunder och personal inom organisationen. Du är prestigelös och har en bra känsla för prioritering. Detta är ett bolag med mycket fart och fläkt, så du bör tycka om att arbeta med varierande uppgifter. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och ordningsam.

Du erbjuds

Hos Sängjätten erbjuds du en bred roll med möjlighet till en heltidstjänst på lång sikt. Du kommer ingå i ett glatt team på en arbetsplats med öppet klimat. För rätt person finns det utrymme för mycket eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter på sikt.

Detta är en rekrytering, så du kommer att bli erbjuden anställning hos kund. I denna rekrytering samarbetar Sängjätten med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor gällande tjänsten är du därför varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmberg maria.holmberg@jurek.se 0761-83 55 24

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3307981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: