Orderadministratör med avtalshantering

Proffice Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.

Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Vi söker för vår kunds räkning en order- och avtalsadministratör. Arbetet innebär ett nära samarbete med säljare gällande order, konfiguration av order i ordersystem, samt utföra kreditkontroll, leveransbevakning och en del leveransplanering. Du kommer även att kontrollera priser efter prislista samt sköta fakturering, retur- och reklamationshantering. Då större delen av försäljningen går på finansiering kommer du också att arbeta med finansieringsavtal. Tjänsten kommer i huvudsak att innebära support och stöd till säljare som arbetar gentemot företagets direktkunder. Arbetsplatsen är belägen i Spånga.

Du kommer att få en anställning som konsult på Proffice och det här, ditt första uppdrag med start 7 januari 2008, är ett föräldravikariat på minst ett år. Som konsult på Proffice erbjuder vi dig omväxlande uppdrag på både längre och kortare tid. Du bygger upp ditt nätverk och får prova på många olika intressanta branscher och spännande företagskulturer.

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

• goda kunskaper i officepaketet
• meriterande med kunskaper i AS400
• goda kunskaper i svenska och i engelska
• erfarenhet av telefonen som arbetsredskap
• erfarenhet av order- och avtalsadministration
• erfarenhet av att arbeta med finansieringsavtal
• goda kunskaper i ekonomi och juridik för att kunna administrera avtalen
• god administrativ förmåga

Viktiga personliga egenskaper är:
• god social förmåga
• "säljande" och relationsbyggande förmåga
• skall gilla att prata i telefon
• stresstålig och vana av att arbete i en miljö med högt tempo
• kunna jobba mot tuffa deadlines som ibland kan kräva viss övertid
• initiativrik
• noggrann
• problemlösande och serviceinriktad förmåga

Publiceringsdatum
2007-11-15

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
Kontakt
Engström, Annicka

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://jobs.brassring.com/1053/asp/tg/cim_jobdetail.asp?jobid=192655&partnerid=20054&siteid=5036&Codes=Arbetsformedlingen

Sista ansökningsdag 2007-12-09

Företag
Proffice Sverige AB
• -

Jobbnummer
67133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB: