Orderadministratör / Logistik / Order / Orderkoordinator

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-06

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Conjet har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt, efter ca 6 månader. Detta ger både dig och Conjet en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Conjet AB utvecklar, tillverkar och säljer vattenbilningsrobotar till kunder globalt. Vattenbilning är en effektiv, hållbar och skonsam metod, som med hjälp av högtrycksvatten bilar bort skadad betong från till exempel broar och parkeringsdäck samt även kan användas för rengöring och ytbehandling. Företaget har varit verksamt sedan mitten av 80-talet, men genom nya ägare och ny ledning befinner man sig i ett expansivt skede både organisatoriskt och kommersiellt.

Conjet AB har idag 28 anställda och är beläget i Handens industriområde i Haninge. De kommande åren är framför allt internationell expansion i fokus där vi under året har etablerat ett dotterbolag i USA samt tecknat avtal med flertalet nya samarbetspartners i viktiga marknader. För att bemöta den växande efterfrågan på deras produkter och lösningar samt att kunna fortsätta ge kunder service i toppklass söker Conjet nu efter en logistik-och orderadministratör placerad på deras huvudkontor.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som logistik- och orderadministratör hos Conjet ansvarar du för att processa och administrera deras kundorder, både från externa kunder och distributörer samt deras dotterbolag i USA.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta mot och registrera kundorder i affärssystemet. Verifiera beställningar, inklusive kunders information och betalningsuppgifter. Inhämta status samt uppdatera leveransdatum för kundorder. Informera säljare, alternativt enligt överenskommelse, kontakta kunder via telefon eller e-post för att svara på frågor rörande produkter eller orderstatus. Registrera, underhålla och uppdatera kundregister i affärssystemet. Förmedla information från kunder till relevanta avdelningar eller kollegor. Boka och koordinera frakter av Conjets Robotorder och/eller Pumporder. Administrera rättigheter till Conjet Webshop. Managera och processa weborder via Conjet Webshop. Stödja säljavdelningen med andra administrativa säljrelaterade uppgifter.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Några års erfarenhet av liknande roll inom orderhantering, logistik eller administration
• Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande
• Meriterande med erfarenhet från företag med global anknytning eller producerande bolag
• Flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen som logistik- och orderadministratör hos Conjet tror vi att du är prestigelös i ditt förhållningssätt. Du är initiativtagande och räds inte för att lyfta dina förslag och idéer. I och med att du har breda kontaktytor är du kommunikativ, på hög nivå, både muntligt och skriftligt och trivs i samarbete med andra. Då du har en bred roll är det av vikt att du har en god struktureringsförmåga för att möjliggöra en bra överblick och plan för ditt arbete. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och systematisk och gilla kundkontakt samt service. Eftersom du kommer arbeta i en omväxlande miljö är flexibilitet och engagemang är viktigt för att trivas samt lyckas i rollen.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Handen/Haninge
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: orderadministratör, orderkoordinator, ordersamordnare, administration, logistik, kundvård, kundsupport, administratör, koordinator, säljstöd

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Caroline Bergendahl
caroline.bergendahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6153706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: