Orderadministratör för uppdrag hos vår kund Ascom
AB Söder & Co Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2022-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör för uppdrag hos vår kund Ascom" (publicerad 2022-06-21) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-06-16Om företagetFöretagets huvudfokus är hälso- och sjukvården, men vi är ledande även på vertikala lösningar för andra branscher. Vi klarar sjukvårdens stränga krav och höga förväntningar. Därför kan vi ta fram lösningar som bygger på den senaste tekniken för arbetsflöden även för kunder inom andra branscher över hela världen. Mer än 100 000 globala installationer av patientkallelsesystem från Ascom finns det runt om i världen.
Företaget grundades på 1950-talet och har kontor i Göteborg med totalt 1 200 anställda världen över. Ascom Wireless Solutions är en del av Ascomkoncernen som är listad på den schweiziska börsen.
ArbetsuppgifterVi söker nu en person för uppdrag på Ascoms orderavdelning. Initialt är det sex månader.
Det är en bred roll med stor variation i arbetsuppgifter. I din roll kommer du att arbeta med daglig kontakt med kund per telefon och mejl. Handläggning av order från kund, handläggning av inköpsorder kopplad till kundorder, utfärda och hantera orderbekräftelser, omplanering av order, leveransbevakning, inrapportering av gods, utfärdande av ursprungsintyg, fakturering och kreditering, framtagning av statistik, tullkontakter och med leveransinformation till kund.
ProfilVi söker dig med minst två års erfarenhet av liknande tjänst och som har gymnasiekompetens och mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är koncernspråk och många kunder är engelsktalande. Det är meriterande om du har kompetens inom logistik/inköpsområdet. Du har tidigare erfarenhet av arbete i något affärssystem. Gärna Axapta och du har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du är utpräglad teamplayer som har lätt för att samarbeta i grupp. Du har också förmågan att arbeta självständigt mot fastställda mål. Du är positiv och engagerad och gör ditt yttersta för att för att hitta lösningar på utmaningar. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, professionell och prestigelös. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga.
Vi tillämpar löpande urval då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Vi ser gärna att du skickar din ansökan via
www.soderco.se så snart som möjligt. Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund Ascom. Välkommen med din ansökan!
Om företagetSöder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Söder & Co Consulting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107),
http://www.soderco.se/ Arbetsplats Söder & Co Göteborg AB
Kontakt Antonio Godino
antonio.godino@soderco.se 0707-271413 Jobbnummer 6750166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.