Orderadministratör
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Är du en orderadministatör som trivs med kundkontakt? Kan du börja på ett nytt uppdrag omgående? Vi söker nu en orderadministratör med hög servicenivå till Moelven i Kumla. I denna varierande roll kommer du att ingå i ett team med god laganda och trivsam arbetsmiljö.
Publiceringsdatum2018-03-16Om tjänstenMoelven Modus är ett dotterbolag inom Moelvenkoncernen, och är Nordens ledande producent och leverantör av monteringsfärdiga rumslösningar för kontor & kommersiella lokaler.
Moelven Modus har över 489 anställda och drivs decentraliserat med arton lokala avdelningar. Verksamheten är landsomfattande i Sverige och Norge och omfattar alla län. Avdelningskontoren tar hand om försäljning, projektledning och montering i sina distrikt. I Sverige finns kontor i Stockholm, Örebro, Norrköping, Göteborg och Malmö.
Som orderadministratör är du involverad i hela kedjan, från order till fraktsedel. Ditt dagliga arbete kommer att innefatta att ta emot och registrera inkommande order från kunder, planera och lägga inköpsorder till leverantörer. Därefter produktionsplanera, följa upp och leveransbevaka för att säkerställa rätt leverans till kunden.
I din roll som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Orderhantering och orderläggning
• Ge snabb och korrekt leveransinformation till kund
• Produktionsplanering och materialanskaffning
• Fungera som den viktiga länken mellan kunden och produktionen
• Daglig dokumentation
• Vara delaktig i löpande förbättringsarbete
Om dig
Du som har erfarenhet av att arbeta som orderhanterare eller inköpare passar för denna roll. Vi tror att du har erfarenhet av kundservice, har viljan och förmågan att hjälpa och leverera lösningar till andra. Det är viktigt att du som person trivs i en roll med stort eget ansvar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan arbeta självständigt och ha en bra kommunaktion med kunder och kollegor. En trevlig telefonröst och ett serviceinriktat sätt uppskattas. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Microsoft Dynamics, SAP eller Movex.
Om anställningen
Uppdraget som orderadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till och med 29 juni. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få två tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tahir Nebi på 073-684 77 95.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTahir Nebi
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO
KontorsadressGustavsviksvägen 7
Jobbnummer 4027426
Observera att sista ansökningsdag har passerat.