Order- & Inköpskoordinator - må bra på jobbet!
Submit AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-11-25
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Submit AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Är du en strukturerad och noggrann person som gillar siffror, system och att få flöden att funka sömlöst?
Nu söker vi en Order- & Inköpskoordinator som vill ta ägandeskap för order-, inköps- och fakturaflöden och bli en viktig pusselbit i ekonomiavdelningen. Du kliver in i ett team där kvalitet, ordning och laganda är centralt - men där det också finns utrymme för humor, egna initiativ och förbättringsförslag. Här letar vi efter dig som inte bara gör jobbet rätt, utan också vill vara med och göra jobbet bättre, steg för steg. Tjänsten är på ett bra företag där de bryr sig mycket om sina medarbetare och stämningen på jobbet, det är viktigt att alla har kul och trivs. De arbetar med IT- & teknikrelaterade produkter. De tar väl hand om sina medarbetare och bjuder bland annat på frukost varje morgon, kör en sommar och höstfest för att skapa sammanhållning och god stämning. De bjuder med alla på en rolig resa utanför Sverige varje år. Varje morgon bjuds det på frukost på kontoret.
Om rollenSom Order- & Inköpskoordinator blir du en nyckelperson på vår ekonomiavdelning där du kommer arbeta nära två kollegor och rapportera till Ekonomichefen. Arbetsplatsen är på vårt fina kontor på Kungsholmen. I rollen driver du ett brett operativt ansvar och arbetar både självständigt och tätt i teamet. Vi tror att du trivs med att ha struktur, tempo - och samtidigt gillar att hitta smartare sätt att arbeta.
ArbetsuppgifterI rollen ingår ett helhetsansvar för orderflödet, vilket omfattar orderhantering och kontroll av att orderunderlagen är korrekta, samt löpande uppföljning av order gentemot inköp och leverantör. Arbetet omfattar även fakturahantering - både fakturering av order och aktiv uppföljning av äldre eller ofakturerade ordrar - liksom leveranshantering där in- och utleveranser kopplas till respektive order och inköp.
Rollen ansvarar för att registrera och kontrollera leverantörsfakturor enligt gällande regelverk och säkerställa att de stämmer mot order. Vidare ingår artikelregistrering och uppdatering av artikeldata, samt löpande rensning och kvalitetssäkring av data i systemet. Som superuser i Visma.net inom områdena order, lager och inköp förväntas man även driva förbättringsinitiativ och utveckling av processer kopplade till order, leverans, fakturering och data.
Vi söker dig som Har minst 3 års erfarenhet av en liknande roll
Har relevant utbildning inom Supply Chain, inköp, logistik eller ekonomi
Erfarenhet av Visma.net
Har goda kunskaper i Excel
Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Trivs med att arbeta strukturerat, effektivt och med hög kvalitet
För att lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ, serviceinriktad och pedagogisk. Du gillar att lösa problem, tänker framåt och är inte rädd för att driva förändring.
Anställningsform och förmåner Anställningsform: Heltid, 6 månaders provanställning Tillträde: Omgående Förmåner
Friskvårdsbidrag 3 000 kr/år
Tjänstepension
Om du känner att det här kan vara rätt för dig får du gärna skicka in ditt CV och personligt brev så hörs vi!
Om du har några frågor eller funderingar kan du kontakta Emil Voxby på
emil@submitbemanning.se, eller ringa på 076-724 61 67.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Submit AB (org.nr 559072-8837)
Arbetsplats Submit Bemanning
Kontakt Emil Voxby
emil@submitbemanning.se Jobbnummer 9614781