Optibelt söker Office Manager
Badenoch & Clark / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Malmö,
Vellinge,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg eller i
hela Sverige Optibelt, som grundades redan 1872, är tillverkare av och marknadsledande inom området drivelement som kuggremmar, kilremmar, kraftband, rippenband (Poly-V). Optibelt är idag en världsomspännande koncern med 8 fabriker och 31 försäljningsbolag över hela världen. Optibelt Skandinaviska AB är lokaliserat i Malmö och är försäljningsbolag med ansvar för den skandinaviska marknaden. Läs mer om företaget på
www.optibelt.com samt
www.optibelt.seHar du tidigare erfarenhet av ekonomiskt och HR-inriktat arbete? Optibelt Skandinaviska söker nu en Office Manager till sitt huvudkontor i Malmö!
Hur ser din arbetsdag ut?
Din vardag handlar om att coacha och leda ett kompetent team kundserviceteam. En stor del av tjänsten omfattar även arbetsuppgifter inom ekonomi såsom:
• löpande bokföring
• lev. reskontra
• betalningar
• skatteredovisning
• konsolidering
• löneadministration
• kostnadsbudget tillsammans med VD
Du kommer att ha mycket kontakt med ekonomiavdelningen i Tyskland. I ditt arbete ingår också kontakt med olika leverantörer, koordinering av interna aktiviteter, översättningar från engelska till svenska, administration av avtal och försäkringar samt ansvar för arbetsmiljöfrågor. Du är även kontaktperson för alla anställda vad det gäller personalfrågor. Eftersom företaget är ISO-certifierat kommer du att bli ISO-ansvarig.
Du rapporterar till VD.
Vem trivs här?
För att trivas i rollen som Office Manager så har du minst fem års erfarenhet av att jobba självständigt med liknande ekonomiuppgifter. Du har ett stort intresse för service och sätter alltid kunden i fokus, du tycker om att ha breda kontaktytor, både internt och externt. Du har ordning och reda på dina arbetsuppgifter, ett ekonomiskt sinnelag och är duktig på att prioritera. Att ha många bollar i luften och ett finger med i en mängd olika projekt gör att du tycker att din vardag blir roligare. Du har en naturlig fallenhet för att leda och coacha andra och du trivs som bäst när du arbetar tillsammans med andra människor.
Vi vill att du har:
• Minst fem års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete
• Gymnasial utbildning inom ekonomi och kompletterande kurser inom relevant område
• Goda kunskaper i Office paketet, framförallt i Excel
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
• Några års erfarenhet av att leda andra
• Erfarenhet av att arbeta med olika HR-relaterade frågor såsom arbetsmiljö och arbetsrätt
Meriterande:
• Erfarenhet av budget och redovisningsarbete
• Erfarenhet av att jobba inom kundservice
• Kunskaper inom SAP, VISMA
• Kunskaper i tyska och de nordiska språken
Vad erbjuder vi?
Du erbjuds en varierande tjänst på ett företag med god sammanhållning och där man tycker det är viktigt att medarbetarna trivs. Mycket goda friskvårdsförmåner.
Den här tjänsten är tillsvidareanställning hos Optibelt Skandinaviska, arbetstid 100 % och med placering på Skandinaviska huvudkontoret i Malmö med start så snart som möjligt.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast den 25:e augusti. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. I en kvalitetssäkrad process kommer du att få besvara personlighetstester och eventuellt en videointervju.
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Matilda Rodey,
matilda.rodey@badenochandclark.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-03ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Rodey
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Jobbnummer 3626145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.