Operatörer till Polisens kontaktcenter
Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Nässjö,
Eksjö,
Jönköping,
Värnamo,
Växjö eller i
hela Sverige Arbetsplatsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping samt flera regionala enheter däribland Polisens kontaktcenter.
Polisens kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till sina kunder, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där ett 80-tal anställda för närvarande arbetar.
Publiceringsdatum2015-11-23Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att du tar emot och dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, ger upplysningar, tar emot tips samt utför slagningar i Polisens register. Arbetet utförs med hjälp av telefoni och IT-teknik. Polisens kontaktcenter är bemannat alla dagar i veckan mellan 06.45-22.15, vilket innebär att du arbetar oregelbundna tider med periodplanering. Framöver kan även tjänstgöring nattetid bli aktuellt.
PKC genomgår just nu en omstruktureringsprocess och uppdraget kommer framöver att utökas med ytterligare arbetsuppgifter t.ex. att hålla förhör. Detta kombinerat med de redan befintliga arbetsuppgifterna gör att du som söker, och som blir erbjuden en tjänst, måste vara beredd på att genomgå mycket utbildning under din första tid.
Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens från 2 eller 3 årigt gymnasium, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha mycket god datorvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i svenska och engelska språket. Ytterligare språkkunskaper samt liknande arbetsuppgifter från t ex callcenter eller kundtjänst kan vara meriterande.
Har du erfarenhet av tidigare arbete vid PKC eller av arbete i polisiära datasystem är det meriterande, liksom högskoleutbildning inom områdena beteendevetenskap, psykologi, juridik eller kriminologi.
Vi kommer att lägga stor vikt vid den sökandes personliga egenskaper och vill att en hög servicenivå känns naturligt för dig, samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du skall vara flexibel, stresstålig, tycka om utmaningar och ha en god prioriteringsförmåga och kunna hantera arbetstoppar. Utöver det ska du vara ansvarsfull och ha en hög känsla för rättssäkerhet.
För ytterligare information om tjänsterna och hur du gör ansökan, hänvisas till polisen.se/Om-polisen/Lediga-jobb/
Kontaktuppgifter för detta jobbKontaktAndreas Roberger Grupphef PKC 010-5686303 0768-786030
Emma Hjalmarsson Gruppchef PKC 073-3315487
Fackliga företrädare
Daniel Hjalmarsson Företrädare för polisförbundet genom
telefonväxel 114 14
Linda Sandfager Företrädare för ST genom telefonväxel 114 14
Tefvik Altonchi Företrädare för SACO genom telefonväxel 114 14
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 11414
Jobbnummer 2541387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.