Operativ Teamledare inom Leverantörsreskontra

SJR in Sweden AB / Chefsjobb / Helsingborg
2025-07-01


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-07-01

Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren och engagerad operativ teamledare inom leverantörsreskontra för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Helsingborg. Uppdraget är på cirka 12 månader med start så snart som möjligt. Här får du möjlighet att ta en nyckelroll i ett team med högt engagemang och starkt fokus på utveckling och effektivisering.

Ansvarsområden
• Leda, fördela och kvalitetssäkra det dagliga arbetet
• Ge operativt stöd till teammedlemmar
• Arbeta med att effektivisera rutiner i reskontraflödet
• Hantera interna och externa kontakter
• Delta aktivt i det dagliga arbetet
• Säkerställa fakturaflödet samt göra uppföljning av reskontra och periodavslut
• Samarbeta med interna kunder i fyra länder kring leverantörsprocessen
• Driva team- och kompetensutveckling samt bidra till en innovativ arbetsmiljö

Lämplig bakgrund
• Flerårig erfarenhet inom ekonomiarbete, särskilt inom leverantörsreskontra med stora flöden
• Har relevant högre utbildning, t.ex. civilekonom eller motsvarande
• Dokumenterad erfarenhet av personalansvar och teamutveckling
• Meriterande om du har arbetat i en större koncern
• Har ett stort teknologiskt intresse och tycker om att arbeta med automatiserade lösningar
• Har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av QlikView, Salesforce, Robotics, Chatbot eller maskininlärning
• Meriterande med erfarenhet av Basware P2P och ekonomisystem som OeBS
• Talar och skriver flytande svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
• Ansvarsfull och proaktiv
• En naturlig ledare som inspirerar och motiverar andra
• Lösningsorienterad med god beslutsförmåga
• Kommunikativ och tydlig i både tal och skrift
• Trygg i att hantera komplexa situationer med lugn och överblick
• Relationsskapande och samarbetsinriktad
• Engagerad i att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Jerleke, Carin Forsén eller Hanna Lindgren. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-07

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/10/SJR-Bild-konsult.--scaled.jpg

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1385".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Kontakt
Charlotta Jerleke
charlotta.jerleke@sjr.se
+46 76 647 16 23

Jobbnummer
9411785


Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: