Operativ inköpare till Stockholm Arlanda Airport

Swedavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna, Upplands Väsby, Stockholm, Norrköping, Gotland eller i hela Sverige

Vi behöver nu utöka vårt härliga Inköpsteam med en noggrann operativ inköpare som vill arbeta i en omväxlande och utvecklande arbetsmiljö med många sociala kontaktytor!

Publiceringsdatum
2022-09-21

Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare kommer du främst arbeta med orderläggning i IFS 10. Du kommer även att ansvara för mindre direktupphandlingar under 100 000 SEK samt agera support till beställare kring beställningsprocessen.
Ditt uppdrag kommer att innebära många kontakter i vår verksamhet och med våra leverantörer. En stor del av arbetet innebär att stötta våra interna beställare. Du kommer att ansvara för att självständigt genomföra dina arbetsuppgifter, med stöd av kollegor och ledare. Alla våra medarbetare förväntas bidra med att utveckla och förbättra våra processer och arbetssätt.

Profil
Du bör ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp eller ekonomi. Vi ser även att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det även bra att ha goda kunskaper i Excel och erfarenheter av digitala plattformar för inköp.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi ser gärna att du är självgående och initiativtagande som person. Du är noggrann, detaljfokuseras och klarar av att ha flera saker på gång samtidigt. Du trivs med att arbeta med administrativa uppgifter.
I en mångfacetterad och föränderlig miljö med många intressenter är din förmåga att kommunicera och hantera relationer viktig. Du behöver därför ha goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift.

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
På vår hemsida: Jobba hos oss | Om Swedaviakan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Anställningsform: Visstid ca 12 månader, heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm Arlanda
Kontaktuppgifter: Erika Tumegård Göjeryd, Chef Inköpsstöd, erika.gojeryd@swedavia.se 0733642058

För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Välkommen med din ansökan senast den 13 oktober. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka. Vi ser fram emot att få just din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "197324".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedavia AB (org.nr 556797-0818)

Kontakt
Erika Tumegård Göjeryd
erika.gojeryd@swedavia.se
010-1090504

Jobbnummer
7000094

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia AB: