Operativ inköpare till spännande kund i Finspång!

Poolia Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
2018-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till spännande kund i Finspång!" (publicerad 2019-01-11) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Stockholm AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro eller i hela Sverige

Till välkänt företag i Finspång söker vi just nu en utåtriktad och driven Operativ inköpare! Uppdraget förväntas starta i december för att pågå till sista september 2019. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!


Publiceringsdatum
2018-11-22

Om tjänsten
Rollen som Operativ inköpare innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till interna kunder som mestadels finns i verkstaden. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Som Operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer kundens behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
• Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
• Leveransbevakning
• Driva och leda leverantörsmöten
• Leverantörsutveckling
• Materialplanering
• Kommunikation samt återföring till kunder och leverantörer
• Processutveckling

Vem är du?
Till rollen som Operativ inköpare söker vi dig som:
• Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi)
• Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt
• Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet
• Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus
• Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde
• Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet
• Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet
• Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete sedan innan samt har goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik.
Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Sex månader eller mera

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 52024
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Stockholm AB

Adress
Poolia Stockholm AB
Kungsgatan 57 A
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A

Jobbnummer
4472914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Stockholm AB: