Operativ inköpare till Saab Kockums, Muskö
Industrikompetens i Östergötland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nynäshamn
2016-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till Saab Kockums, Muskö" (publicerad 2017-07-05) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Nynäshamn,
Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-07-01Om företagetSaab Kockums AB är en helhetsleverantör av marin högteknologi i världsklass - på ytan och under. Vi designar, bygger och underhåller marina ytfartyg och ubåtar som innehåller världens mest avancerade smygteknik. Andra framgångsrika produkter är det luftoberoende Stirling (AIP) systemet och minröjningssystem.
På Saab Kockums AB är produktionen hjärtat i varvsverksamheten. Vi ansvarar för nybyggnation, ombyggnad samt underhåll av ytfartyg och u-båtar. Att jobba hos oss innebär att du får jobba med morgondagens teknologi i en miljö som andas både nytänkande och världsarv. För att Saab Kockums AB ska kunna tillhöra världseliten, både på ytan och under, krävs framsynthet, fantasi och kreativitet. Kanske är just Du den vi söker.
ArbetsuppgifterI organisationen finns en strategisk inköpare som ansvarar för upphandlingar och avtal med leverantörer. Din uppgift blir att ansvara för allt operativt arbete kring inköp. Exempel på områden som det köps artiklar till är el, tele, VVS, plåt, mekanik. Det ingår även inköp av tjänster inom brandlarm, hydraulik, mekanik, städ m.m.
Du arbetar i nära samarbete med alla delar av verksamheten och kommer att vara både i verkstaden och ute på fartygen i docka eller vid kaj vilket kräver att du är rörlig.
ProfilDu har 4-6 år erfarenhet av operativt inköp, gärna inom teknikområdet och även från inköp av tjänster.
Du har mycket energi och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har lätt att växla mellan arbetsuppgifter och har en god förmåga att fungera i rollen som spindeln i nätet. Du är nyfiken och sätter dig snabbt in i nya uppgifter och lär dig nya system. Din förmåga att kommunicera med människor både internt och externt kommer att bli en framgångsfaktor.
Du har körkort och tillgång till egen bil då det inte är praktiskt möjligt att alltid åka kollektivt.
Svenskt medborgarskap är ett krav.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett visstidsuppdrag med start 8 aug 2016. Uppdraget sträcker sig året ut med eventuell möjlighet till förlängning.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Industrikompetens,
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på
www.industrikompetens.se . Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Om företagetIndustrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1958
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Funke 013-32 94 22
FöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56, Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2934732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.