Operativ inköpare till Recticel i Gislaved
ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gislaved
2020-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till Recticel i Gislaved" (publicerad 2021-07-23) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Gislaved,
Värnamo,
Ulricehamn,
Borås,
Jönköping eller i
hela Sverige ValueOne söker en operativ inköpare för en tillsvidaretjänst på Recticel AB i Gislaved. Har du ett par års erfarenhet av inköp och supply chain kan vi erbjuda dig en spännande och utmanande tjänst på ett företag med internationell räckvidd.
Recticel is an international industrial group specializing in the transformation of polyurethane into innovative products and solutions which contribute to our daily comfort. Recticel develops, produces and commercializes these solutions to offer an extensive range of value-adding industrial and domestic applications through three distinct business lines: Flexible Foams, Bedding and Insulation.
Recticel is active in 20 countries and has a workforce of about 4,270 worldwide (excluding minority stakes in joint ventures). In 2019 Recticel achieved combined sales of EUR 1.22 billion (IFRS 11 consolidated sales: EUR 1.0 billion). Recticel is listed on the EuronextTM stock exchange. To learn more visit
www.recticel.com. Om rollen
I rollen som operativ inköpare arbetar du brett med uppgifter kring verksamhetens inköp och kommer ha ett nära samarbete med ansvarig för relevant kategori, likväl som daglig kontakt med övriga delar av verksamheten tex produktion, ekonomi och försäljning. Du ansvarar för att säkerställa att leveranser sker i tid och planerar långsiktigt för ett kontinuerligt produktionsflöde. Du är väl insatt i de avtal och villkor som gäller för det inköpta materialet och arbetar proaktivt med leverantörer för att se till att det inte blir stopp i leveransflödet samt att inköp görs marknadsmässigt och sker i enlighet med företagets regler och riktlinjer. Du har också ett ansvar för att samla in och analysera data (behovsprognoser etc.) och förväntas aktivt bidra med förbättringsförslag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Lägga in inköpsorder och ordererkännandenFörse leverantörerna med materialprognoser och beställningarLeveransbevakning: följa upp ledtider, leveransprecision och kvalitet och driva åtgärdsprogram mot de leverantörer som inte uppnår målenFölja upp och åtgärda problem som uppstår i leveransflödetUppdatera och se till att relevanta masterdata är korrekta i ERP-systemetUtföra analyser och prognoser och föreslå förbättrings- och / eller optimeringsalternativProaktivt supportera organisationen i inköpsrelaterade frågorFörhandla om mindre inköp och jobba aktivt med inköpsbesparingar Delta i vissa projektarbetsgrupper
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig med akademisk utbildning inom inköp, supply chain eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Rollen kräver också 2-4 års tidigare erfarenhet av operativt inköp. Har du erfarenhet av att arbete på ett större företag är det meriterande. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är nödvändigt. Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, samt SAP (eller liknande ERP system) är önskvärt, liksom erfarenhet av något Business Intelligence-verktyg.
Som person är du självständig med en kreativ lösningsförmåga som du kombinerar med goda analytiska färdigheter. Du är en entreprenörssjäl och en engagerad och serviceinriktad lagspelare som har lätt för att kommunicera med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och en pragmatisk förmåga att prioritera och sätta korta och långsiktiga mål för att lösa dina arbetsuppgifter. Du arbetar proaktivt och tar gärna initiativ till förbättringar.
Placeringen är i Gislaved och du rapporterar till Recticels nordiska inköpschef.
Recticel arbetar aktivt med att du som anställd skall trivas i företaget och har därför bra personalförmåner, en etablerad onboarding-process samt tillämpar kollektivavtal.
Publiceringsdatum2020-11-18Så ansöker duAnsökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på telefon: 070-518 74 41 eller Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagValueone AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone1245".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 5451795
Observera att sista ansökningsdag har passerat.