Operativ inköpare till internationell kund i Ludvika!

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
2021-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till internationell kund i Ludvika!" (publicerad 2021-09-22) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Ludvika, Fagersta, Säter, Borlänge, Skinnskatteberg eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av operativt inköp? Är du en driven och strukturerad person som motiveras av att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder? Då är det dig vi letar efter! Vi söker just nu en operativ inköpare för uppdrag hos vår internationella och välkända kund i Ludvika. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till mitten av november, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-09-08

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du att ansvara för inköp av material enligt teknisk specifikation, pris, leveransschema och villkor. Du ser vidare till att inköpsaktiviteterna anpassas till företagets inköpspolicy och rutiner. Du kommer även arbeta med att söka, identifiera och kvalificera nya leverantörer i nära samarbete med relevanta avdelningar samt leverantörskvalitets- och teknikspecialister.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Beställa material enligt ERP
• Bevaka inleveranser
• Uppföljning och dokumentation av leverantörsleveranser och det inköpta materialet
• Aktiv interaktion med leverantörer för att säkerställa att leveranser sker enligt schema
• Samordning med Project Supply Chain Managers och Category Managers

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som operativ inköpare söker vi dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom yrket. Har du även en relevant utbildning lägger vi ett extra öga på dig. Du ska även ha tidigare erfarenhet av inköp i ERP.

För att passa in i rollen som inköpare är du driven och tar initiativ för att arbeta proaktivt. Du trivs att arbeta i nära samarbete och interaktion med kollegor, kunder och leverantörer och har goda kommunikationsförmågor. Vi ser även att du arbetar strukturerat, är lösningsorienterad och har en god förmåga att se helheten. Då vår kund arbetar internationellt och har engelska som koncernspråk, är goda kunskaper i engelska ett krav.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60686".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Örebro AB

Jobbnummer
5953198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: