Operativ inköpare till bolag i Stockholm söderort

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu en Operativ Inköpare till vår kund i Stockholm inom värdepappersproduktion med placering i Söderort. Företaget har precis genomgått en omorgansation och behöver ytterligare tillskott till inköpsavdelningen.

Operativ inköpare

Som operativ inköpare är du en viktig del i inköpsteamet. Du kommer att vara spindeln i nätet för inköpsorder, leveransbevakning, artikel- och leverantörs data i IFS. Du kommer över tid att ha kontakt med alla avdelningar på företaget. Kund har ett stort antal leverantörer utanför Sveriges gränser och att klara dialogen på engelska är ett måste. Inköpsavdelningen är en service- och stödfunktion till övriga funktioner och det är viktigt att du ser det positiva i utmaningen som de snabba justeringar som begärs av våra leverantörer för att kunna möta slutkunds behov.

Publiceringsdatum
2017-04-19

Arbetsuppgifter
* Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom att ställa ut skriftlig inköpsorder
* Upprätthålla register över beställt, ordererkänt och mottaget material
* Bevaka ordererkännanden
* Bevaka leveransernas rättidighet och säkerställa hemtagning
* Utföra expediting (leveransbevakning) samt ha viss bevakning på att kvalitetskontroller utförs.
* Hantera reklamationer och garantiärenden, samt föra statistik över dessa
* Administrera vissa KPI:er. Delta i analysarbete och påföljande förbättringar
* Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen
* Hantera tvister inom ramen för gjorda köp

Profil
* 2-3 års erfarenhet av inköpsarbete eller relevant erfarenhet från arbete i företagets
leverans-/försörjningskedja.
* Mycket god administrativ förmåga
* God kommunikatör; du kommer att informera kring t ex leveranser och vid behov hålla dialog med flera parter för att finna fungerande lösningar.
* Praktisk och tillämpad kunskap i IFS.
* Goda kunskaper i svenska & engelska i tal och skrift
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller inköp

I din roll som operativ inköpare har du kontakt med många olika människor, vi ser därför att du är en utåtriktad och framåt person som har en bra kommunikativ förmåga. Du är noggrann, självgående och prestigelös i ditt arbete och är drivande som person.

Vi erbjuder:

* Ett ansvarsfullt och självständigt arbete i ett marknadsledande företag i positiv utveckling som präglas av en stark teamanda och kamratskap.

* Att få vidareutveckla och bygga relationer på en växande marknad.
* Ett stort eget ansvar med kontinuerlig coaching från närmsta chef och kreativa och engagerade medarbetare med möjlighet att själv utvecklas inom bolaget.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis. Urval sker löpande då uppdragen ska tillsättas omgående. Har du frågor om tjänsterna eller rollen som konsult på Experis Finance är du välkommen att kontakta konsultchef Arvid Jakobsson,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 20196
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arvid Jakobsson Arvid.Jakobsson@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3447347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: